Nou segell per captar visitants que tinguin alt poder adquisitiu

Un jurat independent donarà el vistiplau als hotels, restaurants, comerços i serveis de benestar que vulguin formar part d’Andorra Selected

El ministre Jordi Torres i el gerent d'Andorra Turisme, Betim Budzaku, en l'acte.G. C.

detail.info.publicated

Creat:

Actualitzat:

Etiquetes:

Andorra Selected. Aquest és el “certificat d’excel·lència” que Andorra Turisme, en col·laboració amb la Confederació Empresarial (CEA) i la Cambra de Comerç, ha creat per atraure visitants d’alt poder adquisitiu al Principat. Es tracta d’un segell al qual podran optar totes les empreses relacionades amb el sector turístic (hotels, restaurants, comerços i serveis de benestar) que així ho desitgin. Però no n’hi haurà prou només amb voler-ho, sinó que hauran de passar pel sedàs d’un jurat format per cinc professionals independents, és a dir, que no tindran cap vinculació amb Andorra. Cada sis mesos, el jurat decidirà quines empreses i serveis entraran a formar part del segell de qualitat. També es farà una auditoria anual de l’oferta de les empreses que ja en formin part per decidir si es mantenen dins la marca de qualitat.

El nou certificat d’excel·lència el van presentar ahir al sector al qual va dirigit a l’Auditori Nacional, a Ordino, el ministre de Turisme, Jordi Torres, i el gerent d’Andorra Turisme, Betim Budzaku. “Andorra no pot arribar al luxe més extrem com París o Dubai però sí al sector prèmium”, va indicar Torres, per justificar la creació i posada en marxa de la nova marca. “Andorra Selected és un projecte que s’inicia ara però que continuarà durant cinquanta anys”, va dir Budzaku, que va afegir que “és el projecte més bussines to bussines que hem fet mai des d’Andorra Turisme”.

Els objectius de la nova marca, segons va explicar el ministre en la presentació, són augmentar l’estada i la despesa mitjana del turista, millorar i internacionalitzar el perfil del turista, és a dir, que vingui de més lluny, i treballar en la millora i el creixement de l’oferta existent tot creant noves oportunitats de negoci.

El calendari amb què treballa Andorra Turisme passa per posar-se mans a l’obra ja aquest estiu. Les empreses interessades a formar part del segell i que compleixin els requisits per fer-ho seran avaluades per un mistery guest i el seu informe serà avaluat pels cinc membres del jurat que faran les primeres eleccions. Està previst que cada any hi hagi dos processos de selecció i validació dels membres de l’Andorra Selected, un al juny i l’altre a l’octubre. “Hi haurà una revisió anual dels membres prèviament adherits per garantir els estàndards de qualitat”, va afegir el gerent d’Andorra Turisme.

“Em fa molta il·lusió presentar aquest projecte”, va dir el ministre, que va indicar que Andorra Selected “ha cobrat sentit al llarg dels anys per com ha millorat la qualitat de l’oferta i dels productes”. I és que per a Torres el país “té una oferta hotelera de primera qualitat i una oferta gastronòmica i de compres cada cop més bona. No podem arribar al luxe més extrem però sí al sector prèmium”. Segons el ministre, “tenim el potencial, tenim un país fantàstic i només pot ser un èxit”.

Respecte als diners que costarà la posada en marxa del segell de qualitat dependrà del nombre de negocis que es puguin acabar adherint al projecte, van explicar.

tracking