La restauració impulsa el comerç a l'agost, que recupera xifres del 2019

Els botiguers es mostren satisfets després d’un juliol que va acabar sent fluix

Dues persones accedeixen a un comerç.Fernando Galindo

detail.info.publicated

Creat:

Actualitzat:

Etiquetes:

Les associacions de comerciants es mostren en general satisfetes pel decurs del sector al llarg del mes d’agost, que els ha permès tornar a assolir xifres de l’estiu del 2019, abans de la pandèmia. Així ho manifestava la presidenta de l’Associació de Comerciants de l’avinguda Meritxell, Sònia Yebra, qui apuntava que “juliol no va ser gaire bo i estem contents perquè agost ha anat bé; està funcionant i això ens ha permès estar en xifres de 2019”. En aquest sentit, Yebra manifesta que “a la restauració quan hi ha moviment de gent tradicionalment els va bé, i tot i que tothom no està igual de content, en general els comerços estan satisfets de la temporada”. Aquesta situació ve donada pel perfil del turista que ha omplert els carrers i establiments d’Andorra aquest estiu. “Es tracta d’un turista de perfil mitjà i baix que no va al luxe i en general el tíquet mitjà és baix, però venint de la situació que venim, qualsevol alegria és bona”, va puntualitzar la responsable de l’associació.

Una visió que compateix Anna Cerezo, la presidenta de l’Associació de Comerciants del Centre Històric. “La restauració sí que ha anat fent, però botigues més dificultats, però tot i això, l’agost ha estat molt millor que el juliol”, apunta. Envers el perfil de les persones que han fet turisme al país, aquesta associació emfatitza que “la nostra zona, el centre històric, és una zona que –tot i que el turista sempre és benvingut, és un client nostre, d’interior, del país– no hi tenim grans marques, però sí botigues de barri i nosaltres quan estem bé és quan torna la rutina al setembre”.

Una situació que comparteix Rosa Pascuet, presidenta de l’Associació de Comerciants de Riberaygua i Travessera. “El nostre client està de vacances, el nostre barri és un barri d’oficines i serveis als pisos que no hi són i es nota que falten.”

tracking