x

Ens agradaria enviar-te les notificacions per a les últimes notícies i novetats

PERMETRE
NO, GRÀCIES
Compartir
Accedir
Subscriu-te Iniciar sessió
Buscar
DIARI D'ANDORRA DIARI D'ANDORRA DIARI D'ANDORRA
DIARI TV
INFRAESTRUCTURES VIÀRIES

Filloy aposta pel triple carril en el gir d'Anyós i aparca el vial de la Massana

Les obres d’eixamplament a la CG-3 s’enllestiran en un any i facilitaran una via reversible
El Govern aparca el vial de la Massana

El Govern aparca el vial de la Massana

El Govern aparca el vial de la Massana

Fernando Galindo
El ministre de Territori i Habitatge, Víctor Filloy, al voral de la carretera de la CG-3.

El Govern aparca el vial de la Massana

El ministre de Territori i Habitatge, Víctor Filloy, al voral de la carretera de la CG-3.

Fernando Galindo
Actualitzada 26/05/2021 a les 11:07
El primer acte de Víctor Filloy com a ministre de Territori i Habitatge va tenir lloc a la parròquia de la Massana amb motiu de presentar l’inici de les obres d’eixamplament de la CG-3 entre la rotonda de la boca oest del túnel de les Dos Valires i la rotonda d’Anyós. Les obres, que seran a càrrec de l’empresa Enginyeria Suport i la constructora TP Unitas comptaran amb un pressupost d’uns 1,5 milions d’euros, tindran un termini d’execució d’un any i permetran disposar de tres carrils de circulació –un de pujada, un de reversible i un altre d’ascendent– per descongestionar el trànsit d’una zona que Filloy va considerar com a “punt negre”.

En paral·lel, el ministre va aparcar la construcció del vial de la Massana. “Ara per ara entenem que és molt difícil desenvolupar aquesta part. Aquests tres carrils que posarem en funcionament a partir del mes de maig de l’any vinent ja aporten molta solució. El vial de la Massana és una una obra extremament elevada pel que fa al cost i caldrà tenir-la en compte per al futur, però estem trobant alternatives que ens permetin tenir aquesta fluïdesa que al final és el que tots busquem”, va manifestar.

En darrer lloc, Filloy va comentar que la seva nova cartera estarà marcada per “una política de continuïtat” respecte al predecessor en el càrrec, Jordi Torres. Amb tot, va incidir a continuar desenvolupant el pla d’infraestructures viàries “amb la mateixa línia d’inversió pública” però també amb una especial atenció a l’edificació, ja que “genera molta més activitat econòmica al país i al sector”. La construcció del centre d’immunologia de Grifols i el recinte multifuncional seran “projectes estratègics”.
 
PRIMER TRAM DE L'ENLLAÇ ENTRE ARINSAL I ERTS
Els pressupostos participatius del 2019 van proclamar, amb 964 vots, la creació d’una voravia entre els nuclis de la Massana, Erts i Arinsal. Ahir, dos anys després, el ministre de Territori i Habitatge, Víctor Filloy, va anunciar l’inici de les obres d’eixamplament de la carretera que permetran comptar amb un tram per a vianants de 200 metres entre Arinsal i Erts. Les obres tindran un pressupost de 750.000 euros –dels quals 300.000 provenen directament dels pressupostos participatius– i seran a càrrec de l’enginyeria Silvagrina Adserà i la constructora Progec. El termini d’execució previst és de sis mesos. Tal com va dir Filloy, la idea és poder arribar a connectar la Massana amb Arinsal “a mesura que disposem de partides pressupostàries”. “És una demanda reiterada cada cert temps. A l’hivern és una carretera amb molta gent caminant i hem de preservar la seguretat”, va dir la cònsol menor, Eva Sansa.
Etiquetes
  • #26 Xavier
    (26/05/21 21:12)

    Filloy al més estil Beatles!!! Però en versió cutre i sol com un mussol...

    Respondre
  • #25 Francesc
    (26/05/21 17:11)

  • #24 Francesc
    (26/05/21 17:10)

    marc va dir..
    Si  , han regalat tres milions a Emap que surten dels impostos dels ciutadans i amb ls estació tancada no deixaven anar en trineu amb els nens. Una vergonya.

    Respondre
  • #23 Francesc
    (26/05/21 17:08)

    Algú ha calculat el cost de mediambiental i de hores perdudes que te no fer la varian?

    Respondre
  • #22 Roc
    (26/05/21 16:46)

    Es nota que el Filloy no fa cua cada dia per tornar a casa. La variant seria bona per tothom. I el que es proposa no arreglarà el desastre de dins el poble. S'ha d'afavorir l'envelliment i la qualitat de vida dins el poble. Comerç no n'hi ha ni n'hi haurà. I el que hi hagi més bé li anirà amb un poble agradable per passejar. A Encamp els hi ha costat anys entendre-ho, quan ho han fet ha quedat un centre molt millor. 

    Respondre
  • #21 Afectat
    (26/05/21 12:50)

    Visc a Erts i el tema m'afecta.
    1) M'agradaria, però penso que no es moment per la variant. Crec que es mes convenient pel país acabar S.Julià
    2) Els tres carrils ajudaran al matí sempre i quan no hi hagi preferència als que s'incorporen en la rotonda d'Anyòs
    3) Els tres carrils no solucionen el col·lapse dins de La Massana. S'haurien de suprimir girs a l'esquerra i poder també passos de vianants
    4) Manquen moltes aceres per connectar els pobles amb el centre de la Parròquia

    Respondre
  • #20 Na fent....
    (26/05/21 12:37)

    La circulacio de la Massan es patetica, pero clar, enxufats manan...Na cobrant els estomacs agraits i fent la rotonda del punt...i la Massana res de res, nomes Emap per mantenir la panda....

    Respondre
  • #19 Andreu
    (26/05/21 12:01)

    Én aquest país els cafres son els que posen de ministres, mare meva......

    Respondre
  • #18 de ben segur...
    (26/05/21 11:51)

    ayayay va dir..
    jo també estic convençut que milloraria molt així. Amb la de rotondes que hi ha, haurien d'estar prohibits els girs a l'esquerra. Algun que altre pas de vianants suprimit i a ser possible, que els agents de circulació que vigilin les zones blaves, les tifes dels gossos o que es quedin a l'oficina, milloraríem força així.
    Però en el futur, quan estiguin enllestits els vials de Sant Julià, caldrà fer la variant com a solució definitiva, ja que la carretera d'Anyós no està pensada com a alternativa i fins que no hi hagi un accident greu, que tard o d'hora hi serà, no s'hi ficaran de debó

    Respondre
  • #17 Massanenk
    (26/05/21 11:31)

    Com sempre, l'altura de mires d'un ruc. A veure per quin poble important de qualsevol país civilitzat passa el trànsit rodat en trànsit pel mateix centre...sí, Tárrega, amb una evident planificació urbanística de merda. No serà millor fer el vial, apaivagar el trànsit, descontaminar la zona, fer-la amable per a ciutadans i atractiva per a turistes? Ara mateix és un poble a una carretera pegat, un lloc inhòspit i insalubre. Vial JA!

    Respondre
Veure’n més
26
Diari d'Andorra Twitter

Opinions sobre @diariandorra

Envia el teu missatge
HELISA - Gestor de continguts
© Diari d’Andorra
(Premsa Andorrana) 2005-2021 - C/ Bonaventura Riberaygua, 39, 5è pis - Telèfon : +376 877 477

Col·laboradors:

HELISA - Gestor de continguts