L'Asidca referma que la llei obliga els importadors a traslladar l'impost al consumidor

L'Associació d'Importadors i Distribuïdors de Carburants d'Andorra "deixa clar que nosaltres no estem en el joc de les desqualificacions"

La taxa suposarà 36 euros per cotxe cada 15.000 quilòmetresFernando Galindo

detail.info.publicated

Creat:

Actualitzat:

Etiquetes:

L'Associació d'Importadors iDistribuïdors de Carburants d'Andorra (Asidca) ha tornat a respondre a través d'un comunicat a les declaracions del Govern, concretament del ministre de Finances i Portaveu, Eric Jover, sobre la taxa de carboni que vol impulsar. Primer de tot, l'entitat ha volgut "deixar clar" que "nosaltres no estem en el joc de les desqualificacions", i ha recordat que, segons l'article 35 de la llei, l'importador "ha de traslladar l'import de les quotes suportades als adquirents dels béns sotmesos a impostos especials". Davant d'aquest fet, l'Asidca ha afirmat que "els importadors l’única cosa que fem és complir i aplicar la llei vigent", la qual assenyala que s'ha de traslladar l'impost al consumidor, contràriament al que Govern espera que facin els importadors, ja que ha reiterat que no té per què ser així i es pot repartir la quantitat a assumir de la taxa entre els importadors i consumidors.

Els importadors de carburants també han precisat que només s'han mantingut dues reunions amb el Govern "i no pas infinitats com diu Jover". També assenyalen que van conèixer el primer esborrany del projecte de llei per la premsa i que les aportacions que l'Executiu assegura que l'Asidca ha fet al text es limiten a comentar que si l'esperit de la llei era que qui contamina paga, trobaven "fora de lloc" que el gas natural quedés exclòs de la taxa. Aquest fet és atribuït a "la voluntat de Govern debeneficiar FEDA i la seva xarxa de calor, i que tampocho fos l’electricitat, encara que faci emissions de CO2".

Finalment, l'Asidca ha reiterat que la seva voluntat no és que no es creï el fons verd i que defensen una reducció del preu del transport públic. No obstant,insisteixen que aquest fons verd es pot nodrir de l’aportació de lapart d’impostos especials que ha promès el Govern i d’una part important de la taxa de tinença de vehicles, que ja gravales emissions de CO2. Finalment, l'entitat s'ha mostrat contrària a apujar els impostos en aquest moment de crisi, ja que es perdria competitivitat amb els països veïns, i rebutja pagar dues vegades la taxa de CO2.

tracking