x

Ens agradaria enviar-te les notificacions per a les últimes notícies i novetats

PERMETRE
NO, GRÀCIES
Compartir
Accedir
Subscriu-te Iniciar sessió
Buscar
DIARI D'ANDORRA DIARI D'ANDORRA DIARI D'ANDORRA
DIARI TV
Societat

Encamp multarà amb 150 euros als propietaris de gossos incívics

En cas de reincidència, la sanció serà de 300 euros
Actualitzada 10/12/2020 a les 19:41
El comú d'Encamp ha aprovat una modificació de l'ordinació per la tinença de gossos amb sancions més dures als propietaris infractors. La nova ordinació contempla sancions de 150 euros la primera vegada i 300 euros en cas de reincidència. Ara, la multa era de 60 euros. A més a més, la normativa contempla que els propietaris hauran de ruixar amb aigua un cop els animals hagin fet les pertinences. A més, quedarà prohibit orinar a les voreres i al mobiliari urbà. La cònsol major, Laura Mas, ha recordat aquesta tarda en sessió de comú que la parròquia disposa de diversos pipicans perquè els propietaris puguin dur els animals allà. De fet, es preveu la construcció d'un nou espai per a gossos al carrer de la Vena.

La mesura ha estat aprovada per tots els consellers. Des de la minoria, asseguren que l'ordinació és una manera de fer pedagogia i sancionar als propietaris incívics i no als que són responsables.

La corporació, a més, ha informat que s'incorporen dos agents encarregats de controlar el comportament dels propietaris i que, juntament amb els banders i la resta d'agents comunals, hi haurà vigilància a tota la parròquia durant els set dies de la setmana. També s'està analitzant la possibilitat d'instal·lar càmeres de vigilància per detectar els infractors.
Etiquetes
  • #18 M Re
    (07/02/21 11:46)

     En este momento se debería de controlar más a los que escupen en el suelo que a los perros que hacen pipí 

    Respondre
  • #17 M Reyes
    (07/02/21 11:28)

  • #16 2021
    (06/01/21 20:51)

    Sra. Consol, perquè no passeja un dia per aquest carrer per veure la quantitat de porquería que hi ha al Mirador d'Encamp, per cert la part alta està sense llums de Nadal, és a fir llums posades però apagades, el foc i lloc també el paguem com els altres encampedans.
    Al costat dels contenidors està ple de deixalles de les empreses, que no van a la deixalleria, i també molts mobles que la gent deixa tal cual, és més fàcil deixar-ho al carrer?
    I per cert qué passa amb la neteja?
    Fa temps que les màquines d'escombrar estàn desaparegudes per aquesta zona, i no em vull oblidar de les camionetes i cotxes aparcats dies i dies sense cap tiquet, ja són places fixes.
    Sense oblidar el magatzem on descarreguen sense arramblar-se, i tú t'aguantes i esperes fins que acabin.
    En fi aquest carrer sembla que estigui abandonat de la mà de Déu, però això si d'els impostos el comú no se'n oblida.

    Respondre
  • #15 Les voreres que explotaran?
    (11/12/20 22:32)

    Com va això amb les voreres si ruixes amb un poc d'aigua com les demés parròquies yo penso que és bé, tinc una gossa amb incontinència es molt gran que la tinc que portar amb un bloque, no arribo a entendre el nostre comu si us plau això és passar-se un poc, la sal, carros, burilles, plàstics, mobles..... Això també passe per les voreres no, penseu una mica estic molt a favor de les multes i més deurien de ser, però el civisme va per tothom no.

    Respondre
  • #14 Ana souto
    (11/12/20 18:49)

    Qualsevol persona que te gos sap que es imposible que el gos no faci pipi a les voreres. Com li explico jo al meu gos que es te que aguantar fins el pipican mes proper. A partir de quant es aquesta normativa?

    Respondre
  • #13 Albert
    (11/12/20 15:39)

    Perquè de la merda que deixen els vostres fills cada botellón no cal parlar-ne oi? A menys que penseu posar un pipicà a cada cantonada, és quasi impossible que durant el trajecte l'animal pixi. Això no treu que tota aquesta colla de guarros que no riuxa aigua després o que no recull la tifa hagin d'aprendre a conviure en societat. Però tan mateix, s'haurien de considerar mesures pels llença burilles, pels críos i pares que deixen la brossa del berenar a la parada del bus cada tarda i com no, pels pocavergonyes dels botellóns que a més pixen i caguen allà mateix. Pugeu a St. Romà Sra. Consol.. aviam si hi troba més merda humana o canina.

    Respondre
  • #12 Vaya
    (11/12/20 09:56)

    Me parece increíble, primero que el perro haga sus necesidades en la casa ya después lo sacas a pasear , a ver si pensamos un poco la mayoría de los perros no les gusta ir porque siempre están sucios y tienen tantos olores que el perro no puede hacer sus necesidades, a parte cómo le vas a decir a un perro aguántate hasta el pipican para hacer tus necesidades , es un animal no un humano , el humano aguantará el perro si tiene ganas de orinar pues lo hará y no esperará.

    Respondre
  • #11 Mia
    (10/12/20 23:36)

    Que pongan una escuela para perros, asi cuando le tengamos que decir que no se pueden hacer pipí hasta no llegar a un pipícan, tienen que aprender hablar y entender lo que hablamos!!!!pero donde se ha visto   SEÑORA

    Respondre
  • #10 Ventura
    (10/12/20 21:50)

    De l'abandonament de nobles vells, electrodomésticos espatllats, runa d'obra, etc, durant mes d'un setmana ningu en parla, oi??

    Respondre
  • #9 andorratarats
    (10/12/20 21:17)

    JAJA, llegint el títol, un no sap si són els propietaris de gossos, o els gossos, els que són incívics...

    Respondre
Veure’n més
18
Diari d'Andorra Twitter

Opinions sobre @diariandorra

Envia el teu missatge
HELISA - Gestor de continguts