x

Ens agradaria enviar-te les notificacions per a les últimes notícies i novetats

PERMETRE
NO, GRÀCIES
Compartir
Accedir
Subscriu-te Iniciar sessió
Buscar
DIARI D'ANDORRA DIARI D'ANDORRA DIARI D'ANDORRA
pandèmia mundial

França obrirà les estacions per Nadal sense remuntadors

El primer ministre gal, Jean Castex, ha anunciat que els ciutadans podran anar-hi durant les festes, tot i que les activitats estaran prohibides
El primer ministre francès, Jean Castex.

El primer ministre francès, Jean Castex.

El primer ministre francès, Jean Castex.

Actualitzada 26/11/2020 a les 13:45
Les estacions d'esquí franceses podran obrir durant les festes de Nadal sempre que els remuntadors mecànics els mantinguin tancats. El primer ministre gal, Jean Castex, ha anunciat avui que els ciutadans podran accedir a la zona de manera gratuïta "per gaudir de l'aire pur" de les muntanyes i per a comprar a les botigues, que estaran obertes, a diferència dels bars i restaurants, però que les activitats a les estacions hauran de seguir sense funcionament. Una decisió que afecta els empresaris i professionals de l'esquí, que argumentaven que no hi ha "cap motiu per no tornar a obrir" durant les vacances de Nadal i que és un període que els suposa entre el 20 i el 25% dels seus ingressos. Castex també ha anunciat ajudes econòmiques per pal·liar els efectes de la pèrdua d'ingressos causada pel tancamenti que estan treballant en "preparar el període següent el millor possible, a partir de gener", quan es podria decidir una major obertura si la situació epidemiològica al país millora.

El primer ministre ha explicat durant la roda de premsa l'alleugeriment de les restriccions imposades arran de la pandèmia. A partir de dissabte, 28 de novembre, els petits comerços podran reobrir seguint un protocol sanitari fins a les 21 hores i el radi de desplaçament del domicili s'ampliarà als 20 quilòmetres, sempre que es porti un justificant i sigui per un màxim de tres hores. El 15 de desembre es retirarà el confinament, sempre que la situació sanitària ho permeti, i la restricció principal serà el toc de queda entre les 21 hores i les 7 del matí. Cinemes, teatres, museus podran reobrir, així com les escoles de música que la única limitació de l'activitat és que no podran fer classes de cant.

Els viatges a l'estranger es podran fer durant les vacances de Nadal, sempre que sigui a països d'ultramar i es tingui una PCR negativa feta almenys 72 hores abans del desplaçament. Així mateix, les estacions d'esquí estaran obertes, però sense activitat en els remuntadors mecànics. A partir del 20 de gener els restaurants ja podran obrir i rebre als clients.
Etiquetes
  • #23 Cesc
    (27/11/20 12:01)

    Si algú encara no veu les males intencions dels que manen de veritat, que pari a pensar una bona estona. No té cap sentit mantenir tancat un negoci a l'aire lliure, es miri per on es miri, quan és ben fàcil limitar aforament o imposar distàncies de seguretat. Ja que com a població ho permetem tot, ens tocarà patir com mai.

    Respondre
  • #22 Bitcoin
    (26/11/20 23:01)

    Aneu comprant bitcoins i chainlink si no voleu que els bancs us prenguin els diners

    Respondre
  • #21 Viatges everywhere
    (26/11/20 21:47)

    A la mateixa notícia posa que els viatges a l'extranger únicament serà a països d'ultramar i amb PCR negativa de 72 hores. Em sembla que podem dir adeu al turisme francés.

    Respondre
  • #20 Agusti
    (26/11/20 19:13)

    Alemanya mana, frança i italia tanquen, austria es resisteix a canvi de pasta, suissa s han resignat a obrir pero amb quarentena imposada pels turistes, x tant  ja saben que no anira ningu.
    Espanya a veure si es capaç de negarse... les estacions grans espanyoles i (publiques!!!) ja van demanant ertos de del mateix dilluns.. ja veurem q passa... xro no pinta be.
    Som ultradependents de l esqui i tan vulnerables que no estem en situacio de fer massa res.
    Lo mes probable es que ens demanaran que tanqum pistes per tenir les fronteres obertes... 

    Respondre
  • #19 SERGI
    (26/11/20 18:49)

    Estacions obertes amb remuntadors aturats es com anar al mcdonalds a menjar una amanida. No té cap sentit. Cada dia em sorprèn més l'intel·ligencia humana

    Respondre
  • #18 Petricó
    (26/11/20 18:23)

    Mare meva va dir..
    Per aixó ara faran el trasto al carroi. Hem de diversificar i que no tot sigui esquí. Tota la resta del que dius no hi estic d'acord. Quan has fet rando, segur que has passat per dominis esquiables d'alguna estació, que hauran treballat per a que tu puguis passar i em jugo el que vulguis que algun dia hauràs anat a aparcar a la base d'una estació, o hauràs fet servir els lavabos..... no creus que tot té un preu? o et queixes quan vas pel món i et fan pagar 2 eur de taxa turistica arreu o inclus per anar a pixar? menos demagògia barata i més lògica que al final Andorra viu del turisme i l'esquí és un motor económic del país.

    Respondre
  • #17 Petricó
    (26/11/20 18:18)

    A esquiar no peró als transports públics tots ben empegadets si us plau. Només espero que el govern andorrà no sigui tan curt de seguir les passes dels francesos perqué llavors tot el negoci anirà a Espanya. I pel "mare meva" només una dada.... esràs fent demagògia barata perqué l'esquí suposa un 30% del PIB andorrà i quan tu feies skimo gratis passaves per zones treballades per les estacions i no pagaves un cèntim. I si haguessis tingut un accident a lo millor haguessis volgut que t'ajudés un pister... I no dic que el model de negoci no s'hagi de reinventar o adaptar al canvi climàtix. M'agradaria saber la teva opinió si, per exemple, t'agradés el golf...

    Respondre
  • #16 Prada de Conflent
    (26/11/20 18:10)

    França és un país de funcionaris. No cal dir res més.

    Respondre
  • #15 Marujito
    (26/11/20 18:05)

    Ara ve quan ens obliguen a tancar pistes a Andorra no? És el següent pas o no?... Ho permetrà el nostre Govern i serà una altra baixada de pantalons o per contra mantindrà la sobirania i no permetrà que des de fora ens diguin que hem de fer amb les nostres empreses de serveis? Espero que no ho tolerin...

    Respondre
  • #14 Le Coq
    (26/11/20 17:59)

    C'est des génies !!!

    Respondre
Veure’n més
23
Diari d'Andorra Twitter

Opinions sobre @diariandorra

Envia el teu missatge
HELISA - Gestor de continguts