x

Ens agradaria enviar-te les notificacions per a les últimes notícies i novetats

PERMETRE
NO, GRÀCIES
Compartir
Accedir
Subscriu-te Iniciar sessió
Buscar
DIARI D'ANDORRA DIARI D'ANDORRA DIARI D'ANDORRA
DIARI TV MUSIK
pandèmia mundial

Brot en un local de la Seu d'Urgell vinculat a la prostitució

L'Ajuntament reforça els controls a establiments de restauració i locals d'oci, on s'han generat els brots comunitaris
Actualitzada 19/08/2020 a les 17:33
L'Ajuntament de la Seu d'Urgell ha iniciat avui un control exhaustiu dels establiments de restauració i locals per tal de comprovar que compleixen les mesures sanitàries del PROCICAT que van entrar en vigor ahir. Agents de la Policia Local i els Mossos d'Esquadra poden imposar sancions o bé ordenar el tancament d'aquells establiments que no respectin les mesures, com ara la distància mínima d'1,5 metres entre taules i a la barra, l'ús de la mascareta, i no acceptar cap client a partir de les 12 h de la nit, així com tancar a la una de la matinada. 

Aquest augment del control s'ha realitzat després del brot comunitari que s'ha registrat a la Seu, el qual s'ha produït en establiments de restauració, bars i locals d'oci nocturn, i no a causa del turisme, tal i com s'ha pogut comprovar arran dels estudis epidemiològics. Destaca que un dels rebrots confirmats s'ha donat en un local d'oci nocturn que estaria vinculat a activitats de prostitució. Aquest local no és un prostíbul com a tal, però sí que éses tractaria d'un lloc de reunió per dur a terme aquest tipus d'activitat. 

Actualment la seu compta amb un total de 31 casos actius en la darrera setmana, dos dels quals es troben ingressats al Sant Hospital. La mitjana d’edat dels contagiats és de 34 anys. L’alcalde de la Seu, Jordi Fàbrega, ha reclamat que "és fonamental revertir aquesta situació per a tots nosaltres, per a la nostra gent gran més vulnerable i pels nostres sanitaris. Això només ho podrem aconseguir amb la col·laboració de tothom". 

Com a conseqüència d'aquest rebrot, l'ajuntament està valorant la celebració de la festa major, prevista del 28 al 31 d’agost, així com els actes previs programats del 24 al 27 d’agost. "Es decidirà conjuntament amb el departament de salut de la Generalitat, en funció de l'evolució epidemiològica de les properes hores", ha indicat Fàbrega. 

Residències tancades tot i ser verdes
Una altra de les conseqüències del brot comunitari és que les dues residències de la Seu continuaran tancades a les visites de familiars tot i estar catalogades com a verdes. Fonts de la Llar de Sant Josep han explicat que han optat per mantenir tancat el centre "per protegir els nostres residents davant de qualsevol situació de risc tenint en compte que a l'exterior (la Seu) estem en situació de brot comunitari". De fet, les recomanacions del departament de Salut són les de tornar a practicar tests PCR a tots els residents i treballadors, de manera que abans que acabi la setmana esperen realitzar el control. "No sabem si haurem d'estar tancats dies o setmanes, però no posarem en risc als nostres residents", han insistit. Així, han tornat a reforçar el contacte amb les famílies a través de videoconferències. La residència de l'Hospital, situada de forma temporal al Seminari d'Urgell, continuarà també sense permetre les visites de familiars fins que el risc de rebrot a l'exterior millori. 

 
Etiquetes
  • #7 Calia?
    (20/08/20 09:42)

    Pere va dir..
    Si vostè ha estimat mai una dona, tan de bo que com a mínim la seva mare, segur que rectifica

    Respondre
  • #6 Jordi
    (20/08/20 09:36)

    Pere va dir..
    El teu comentari és de nivell masclisme màxim. Els de VOX són unes nenes comparats amb tu.

    Respondre
  • #5 Serni
    (20/08/20 02:58)

    Si el virus està en un prostíbul de la Seu ja cal que anem confinant Andorra que aviat n'anirà plena.

    Respondre
  • #4 Pepe
    (19/08/20 20:16)

    Que no fan servir la mascareta? Juajuas

    Respondre
  • #3 Pere
    (19/08/20 20:09)

    Un respecte als que van de pepes. I no tenen dona, també tenen dret a deshofegar-se ...

    Respondre
  • #2 Xiii
    (19/08/20 18:03)

    Ya está aquiiiiiii..... Ojalá el virus digues on l'ha agafat... Riuriem dels pussssterus

    Respondre
  • #1 Massa vici
    (19/08/20 17:42)

    Si el brot ha surgit en un puticlu/"piso de senyoretsñes"/Xalet del polígon pront surtira el brot a Andorra...

    Al novembre tots confinats...

    Respondre
7
Diari d'Andorra Twitter

Opinions sobre @diariandorra

Envia el teu missatge
HELISA - Gestor de continguts
© Diari d’Andorra
(Premsa Andorrana) 2005-2023 - C/ Bonaventura Riberaygua, 39, 5è pis - Telèfon : +376 877 477

Col·laboradors:

HELISA - Gestor de continguts