pandèmia mundial

L'aprenentatge lúdic

La setmana vinent finalitzen les classes de reforç educatiu que imparteix de forma voluntària un col·lectiu de docents a infants dels tres sistemes educatius des de principis de juliol. Les famílies valoren la iniciativa molt positivament i la consideren tot un èxit.

L'aprenentatge lúdicLorena Giménez

detail.info.publicated

Creat:

Actualitzat:

Un casal de lleure educatiu per fer front a les dificultats d’aprenentatge d’alguns infants que es van veure agreujades arran de la crisi sanitària provocada per la pandèmia del coronavirus. Aquesta era i és la voluntat dels 78 docents que es van oferir voluntaris per donar classes de reforç durant el mes de juliol a alumnes de primària dels tres sistemes educatius als centres de l’escola andorrana de Sant Julià, Andorra la Vella, Escaldes, la Massana i Encamp. “Les dues primeres setmanes estàvem a tots els centres, però ara ens hem centralitzat a Escaldes. La setmana vinent finalitzem el projecte, el valorem molt positivament, ha anat tot rodat malgrat ser una iniciativa molt ràpida perquè veiem necessari ajudar els infants amb el tancament d’escoles i el trasbals del virus”, exposa el Jordi Missó, un dels membres de l’equip de Coordinació.

En aquest sentit, apunta que els professors, alumnes i famílies tenen una resposta molt positiva a les classes. “Els infants gaudeixen aprenent, no volíem ser l’escola ordinària, els alumnes aprenen a través de situacions d’aprenentatge lúdic, jugant”, indiquen. Un dels aspectes més interessants del projecte és que la majoria d’infants que assisteixen a les classes de repàs no es coneixien d’abans i van a escoles de diferents sistemes. “És estrany i enriquidor, els nens són com esponges i es fan a les noves circumstàncies molt ràpid. Primer no es coneixien, però en qüestió de setmanes han generat un gran vincle”, explica Missó. A més, el fet de realitzar sessions quasi individualitzades “ens permet fer un seguiment del desenvolupament de l’aprenentatge”.

L’equip de coordinació també afirma que el projecte ha tirat endavant gràcies a la participació del ministeri d’Educació, amb el qual tenen una reunió a l’agost per fer balanç del reforç d’estiu.

El projecte va cridar l’atenció de gran part del sector educatiu, fins i tot hi ha algun docent que, tot i ja no residir a Andorra, ha aprofitat les vacances per participar-hi i donar un cop de mà als infants. Aquest és el cas de l’Anna, una noia d’Andorra però que viu a Santander. “Vaig veure que un company publicava a la feina la iniciativa i com que m’ho podia compaginar vaig agafar-me tres setmanes per venir aquí i aportar alguna cosa”, manifesta.

Per la seva banda, la Sabrina Gregoire, una de les professores voluntàries, expressa que “és molt enriquidor ajudar els infants, ells es mostren molt agraïts per la feina que duem a terme”. I destaca que “no és el mateix treballar amb els pares a casa durant el confinament que venir a l’escola i aprendre amb altres companys”.

Quant a la perspectiva del projecte de les famílies, tal com posen en relleu els docents, és molt positiva. “Estan duent a terme una tasca molt important i que tant els pares com els nens agraeixen molt. Venir a classe li ha anat molt bé al fill perquè a l’escola tenia alguna dificultat i ara afirma que ja se sent preparat per poder començar l’ESO”, exposa la Susana, mare d’un dels infants que assisteix al reforç. Tanmateix, assenyala que li hauria agradat que la iniciativa també estigués disponible “per a nens de secundària i només per als de primària, perquè és genial”.

tracking