Ensenyament

Els pares de l'escola andorrana demanen més personal i mitjans

El col·lectiu reclama que les normes sanitàries per la Covid-19 que s'apliquin a les aules siguin les mateixes que fora dels centres

Escola Andorrana de Santa ColomaFernando Galindo

detail.info.publicated

Creat:

Actualitzat:

L'Associació de Mares i Pares de l'Escola Andorrana demana al Govern que augmenti el personal i els mitjans per fer front als canvis en l'atenció escolar que es deriven de la pandèmia generada per la Covid-19. El col·lectiu afirma en un comunicat que"cal incrementar els recursos humans i materials per tal de garantir les especificitats del sistema educatiu andorrà" en aquest moment on s'han de prioritzar les mesures sanitàries i precisa que "l'anomenada nova normalitat no pot suposar una reducció de docents per nombre d’alumnes, la pèrdua d’espais comuns dins de l’escola o la manca de recursos materials i d’instal·lacions que no es poden millorar per manca de pressupost".

Els pares i mares dels alumnes del sistema andorrà remarquen que el curs ha de començar amb especial atenció "a la salut emocional dels alumnes i de les seves famílies" i seguint els criteris sanitaris per garantir la salut dels escolars en tots els aspectes. I per això asseguren que "les normes o mesures que s’apliquin en relació amb l’escola han de ser coherents amb el que passa fora de l’escola" i que les condicions que es plantegin per al "transport escolar, els espais de menjador i els patis s’han de planificar amb la mateixa eficiència que el transport públic, els espais públics de lleure i el sector de la restauració".

L'entitat considera que s'han d'establir diferents escenaris en funció de l'evolució de l'epidèmia del coronavirus i s'ofereix a col·laborar amb el ministeri en la planificació que faci. I alerta que s'ha de millorar la comunicació amb les famílies i estar especialment atents per evitar quehi hagi "desigualtats que es puguin crear entre famílies a l’hora d’afrontar els possibles canvis i mesures, i per això cal establir canals de comunicació eficients entre l’escola i les famílies" davant la possibilitat que les classes no es puguin desenvolupar amb l'assistència habitual dels alumnes als centres educatius.

tracking