x

Ens agradaria enviar-te les notificacions per a les últimes notícies i novetats

PERMETRE
NO, GRÀCIES
Compartir
Accedir
Subscriu-te Iniciar sessió
Buscar
DIARI D'ANDORRA DIARI D'ANDORRA DIARI D'ANDORRA
infraestructures

La millora de la carretera d'accés a França queda aparcada al 'calaix'

El desviament de Tarascó i la part més complexa dels corredors d’allaus a l’RN-20 encara estan pendents dels estudis
Proteccions instal·lades al corredor d'allaus H4 per evitar riscos a la carretera RN-20 d'accés a França.

Aparcada la millora de la carretera d'accés a França

Proteccions instal·lades al corredor d'allaus H4 per evitar riscos a la carretera RN-20 d'accés a França.

SAPYRA
Actualitzada 01/07/2020 a les 06:22
La millora integral de la carretera d’accés a França va per a llarg malgrat les paraules del Copríncep Emmanuel Macron, que en la visita a Andorra el setembre passat va afirmar que “espero que puguem continuar invertint en infraestructures que facilitin l’accés a França. Continuarem invertint i ingressarem crèdits en el proper contracte [d’obres de l’Estat per a la regió d’Occitània] per continuar eixamplant la carretera nacional i realitzar les obres que ens permetran arribar a Andorra amb més rapidesa i per assegurar que hi podem accedir”.
Hores d’ara, segons la secretària d’Estat de Transició Ecològica i Solidària del govern francès, Emmanuelle Wagon, dues de les obres més importants de la reforma de l’RN-20 “no es podran iniciar abans de diversos anys d’estudis”. Es tracta del desviament de Tarascó i de les obres del corredor d’allaus H2 a l’Hospitalet, el punt més problemàtic d’aquesta carretera. Així ho va explicar Wagon fa uns dies en una sessió al Senat gal i en resposta a la pregunta oral del senador socialista per l’Arieja Alain Duran.
Cal recordar que per a la millora de la carretera, aquí s’inclou tant la reforma integral com els treballs en els corredors d’allaus, hi ha compromesos 158 milions d’euros per diverses administracions. Andorra hi té compromesos 10,5 milions per, conjuntament amb França, que aporta la mateixa quantitat, protegir la carretera dels riscos naturals. Dels 136,9 milions per a la millora integral, una part, 27,7 milions, l’aporta la regió d’Occitània i la resta l’Estat francès.
Wagon va explicar que dels 158 milions d’euros compromesos, des de França només s’han liquidat 10,5. D’aquests, 3,5 s’inclouen dins del contracte del pla d’Estat-regió (CPER) d’Occitània del període 2015-2020 per realitzar estudis relatius a la desviació de Tarascó i les instal·lacions associades. Cinc corresponen als dos primers anys del compromís francoandorrà per protegir la carretera de les allaus de neu i dos s’han destinat a fer diversos estudis, inclosos els sondeigs geotècnics del túnel de Quièr, prop de Tarascó, i en l’adquisició dels terrenys necessaris per a les obres.
Andorra va pagar el 2018 una partida de 523.000 euros i una altra de 500.000 per a les obres de millora de la carretera i el 2019 una de 2,4 milions i una altra de 400.000 euros per als projectes.
La secretària d’Estat va indicar que fins a la data “s’han respectat els compromisos adquirits en el marc del protocol del pas de l’RN-20 per l’Arieja”. Respecte al desviament de Tarascó va indicar que el finançament es podria preveure al CPER d’Occitània 2021-2027, i quant al corredor H2, que el finançament està garantit per quan es puguin fer les obres.
Diari d'Andorra Twitter

Opinions sobre @diariandorra

Envia el teu missatge
HELISA - Gestor de continguts
© Diari d’Andorra
(Premsa Andorrana) 2005-2019 - C/ Bonaventura Riberaygua, 39, 5è pis - Telèfon : +376 877 477

Col·laboradors:

HELISA - Gestor de continguts