x

Ens agradaria enviar-te les notificacions per a les últimes notícies i novetats

PERMETRE
NO, GRÀCIES
Compartir
Accedir
Subscriu-te Iniciar sessió
Buscar
DIARI D'ANDORRA DIARI D'ANDORRA DIARI D'ANDORRA
DIARI TV MUSIK
PANDÈMIA MUNDIAL

La Cambra no canvia els plans

Armengol indica que el projecte de l’aeroport es troba en la recta final i que “podria construir-se en tres o quatre anys”
Armengol en una roda de premsa a la Cambra de Comerç.

La crisi no atura el tren ni l'aeroport de la Cambra

Armengol en una roda de premsa a la Cambra de Comerç.

ARXIU
Actualitzada 01/06/2020 a les 06:16
La Cambra de Comerç no ha aturat els seus projectes durant el període de confinament. I així ho assegurava el seu president, Miquel Armengol, que indicava que han seguit treballant en les infraestructures per connectar Andorra amb el món. En aquest sentit, comentava que la connexió ferroviària és el projecte més ambiciós que tenen actualment sobre la taula, “perquè parlem d’un tren subterrani, tipus metro, i es vol connectar França amb Andorra i Espanya”. Així doncs, apuntava sense concretar gaire, ja que el projecte es troba en un estat embrionari, que la intenció és crear un eix que connecti Tolosa, el Principat i Barcelona.
Tot i que el coronavirus els va frenar la proposta del tren, “perquè hi havia algunes reunions previstes a primers d’abril que s’han hagut d’ajornar”, el president de la cambra comentava que la setmana passada es va fer alguna conferència amb “un grup molt important que és el que ens assessorarà”. Un grup especialitzat en telecomunicacions que, tal com detallava, “es mou tant en l’àmbit europeu com en països àrabs, tenen macroinversions” i especificava que s’hi inclouen totes les companyies ferroviàries europees, com la Renfe i la SNCF. “A partir d’aquí, ja tindrem un projecte de totes les actuacions que s’haurien de fer i estudiar per tenir connexió ferroviària a Andorra”, afirmava.


Sense problemes d'inversors

Armengol també exposava que “segons els experts, és més fàcil travessar el país per sota que no pas per sobre”. “És més car però a la llarga és més barat perquè no hi ha cap impacte mediambiental, no perjudiques ningú, no hi ha propietats privades ni expropiacions... L’únic que has de fer és sortir de tant en tant”, afegia. A més, apuntava que “segons ens diuen, no hi ha problemes d’inversors. És qüestió de tenir un projecte que sigui assumible, rendible”. Així mateix, destacava que “hi hauria implicades ajudes de la Unió Europea per la banda francesa i l’espanyola”. Amb tot, però, confessava que “és un projecte complicat perquè hi incideixen diversos governs, però tot just ens trobem al principi”. I es mostrava més optimista quan afirmava que “no és impossible perquè hi ha altres casos on s’ha aconseguit i ells també tenen interès a travessar els Pirineus per Andorra perquè és un altre estat; i això ens dona més joc, perquè afavoreix que es puguin instal·lar al país empreses del sector ferroviari”.

Informes finals de l'aeroport
L’altre gran projecte de la Cambra de Comerç quant a infraestructures és l’aeroport de Grau Roig. “No hem parat de treballar-hi, ja tenim els informes finals”, comentava Armengol en ser preguntat. “Aquesta setmana hem tingut l’última reunió per perfilar quatre punts de vista i en breu tindrem l’informe final definitiu quant a la part tècnica”, assegurava. A més, destacava que van encarregar un preestudi meteorològic que ha fet France Méteo i l’Escola Nacional de Meteoròlegs de Tolosa on s’indicava que seria operable el 98% dels dies. “Aquest 2% es rebutjava per temes de vents”, apuntava. “Últimament hem treballat amb la ubicació exacta, tot per minimitzar l’impacte mediambiental i guardant sempre el fet que hi puguin arribar vols de llarga distància, des de 5.000 o 6.000 quilòmetres”, incidia.

En aquesta línia, destacava que abans de l’estiu, “segurament el mes de juny”, es reuniran amb l’organisme internacional d’aviació civil perquè els diguin si és certificable: “No ens preocupa gaire perquè les dues empreses que han fet l’estudi hi treballen, les característiques es compliran”. Sobre l’impacte mediambiental que suposaria la construcció, va indicar que “és mínim, inferior al de qualsevol pista d’esquí que s’ha fet”. A hores d’ara, segons Armengol, s’està treballant en el business plan, “que és el que ens donarà els inversors”. Tot i que recordava que “en tenim quatre o cinc, d’interessats a fer una aportació del 100%”. Quant a l’interès en la construcció de l’aeroport, va recordar que és atreure turisme d’alta qualitat però exposava que “caldrà veure què volen fer. Un aeroport d’aquest tipus podria estar fet en tres o quatre anys”.
 
EL PROJECTE PER A L''E-COMMERCE' ESTARÀ ENLLESTIT A FINALS D'ANY
El president de la Cambra de Comerç, Miquel Armengol, va afirmar que el projecte per l’e-commerce estarà acabat a finals d’any. L’objectiu d’aquesta iniciativa és “poder vendre a qualsevol país”. Així mateix, va indicar que treballen de manera conjunta amb el Govern, les duanes, consultors externs i Actua Tech i que “volem que tot sigui via transmissió digital i que els passos de duanes siguin pràcticament instantanis”. “Estem avançant molt de pressa”, apuntava.
Etiquetes
Veure’n més
55
Diari d'Andorra Twitter

Opinions sobre @diariandorra

Envia el teu missatge
HELISA - Gestor de continguts
© Diari d’Andorra
(Premsa Andorrana) 2005-2024 - C/ Bonaventura Riberaygua, 39, 5è pis - Telèfon : +376 877 477

Col·laboradors:

HELISA - Gestor de continguts