Salut

L'hospital resol les irregularitats detectades

Benazet afirma que des del 2017 s’ha fet “una aposta clara” per regularitzar les incidències trobades per l’ens públic

L'hospital resol les irregularitats detectadesFernando Galindo

detail.info.publicated

Creat:

Actualitzat:

La consellera de terceravia Carine Montaner va demanar al febrer sobre les irregularitats detectades pel Tribunal de Comptes en la gestió del SAAS en l’informe corresponent a l’exercici del 2017. En una resposta per escrit el ministre de Salut, Joan Martínez Benazet, recorda que aquell mateix 2017 es va posar en marxa un pla de millora i que des de llavors “s’ha fet una aposta clara per resoldre aspectes evidenciats per l’ens públic”, regularitzant “la majoria” d’irregularitats detectades en aquell document. A tall d’exemple, Benazet indica que les liquidacions de quitances les supervisen els responsables de l’àrea de control, que es va revisar el procediment de compra de medicaments, o que la implementació d’un nou programa informàtic i nous processos de control “han permès afavorir un millor compliment dels requeriments legals” en l’àmbit del registre comptable i reclassificació comptable.

Tanmateix, el ministre afegeix que respecte a les retribucions, conceptes salarials i complements de responsabilitat afegida no previstos al reglament, s’està treballant per incloure’ls en el marc del conveni col·lectiu que es negocia. En aquest sentit, però, respecte als CRA assenyala que només un 3% de la plantilla té aquesta prima pendent d’actualitzar al reglament. També s’ha treballat per reduir el contracte de retribució variable en funció de l’activitat i de 13 que n’hi havia el 2015 passaran a 9 durant aquest 2020. Finalment, Benazet apunta que es reglamentarà la licitació del lloguer d’espais de consultes externes.

LA REORDENACIÓ DEL TRANSPORT SANITARI, EN 'STAND BY'

Montaner també es va interessar per la reorganització del transport sanitari. El ministre de Salut respon a la consellera que no es pretén un canvi de model, sinó cercar un servei de qualitat, eficient i adaptat a les necessitats. En aquest sentit, apunta que es va impulsar una comissió de treball per abordar les millores integrada per representants dels ministeris de Salut i Afers Socials i per la resta d’actors implicats (CASS, Creu Roja i servei de bombers), i que un grup de tècnics del Govern s’havia d’ocupar de fer una anàlisi de la situació. Però les conclusions d’aquesta feina les havia de presentar en una reunió el 24 de març que es va haver d’anul·lar per l’esclat de la pandèmia.

tracking