Restaurants sense mampares, horari ampliat i menys aforament

Els àpats de grup queden limitats a un màxim de catorze persones amb separació

Restaurants sense mampares, horari ampliat i menys aforamentFernando Galindo

detail.info.publicated

Creat:

Actualitzat:

Bars i restaurants esperen tancar aviat les mesures excepcionals que hauran d’executar per reobrir els establiments. El Govern ja té a punt les recomanacions que hauran de seguir els establiments de restauració. Com ja va avançar el Diari, hi ha una permissivitat més elevada que en altres països i l’objectiu, evidentment, és garantir la seguretat de treballadors i clients.

El document, al qual ha tingut accés el Diari, deixa clar que les agrupacions de persones han d’estar limitades a un màxim de 14, “sempre que es pugui respectar la distància interpersonal mínima de dos metres, excepte en les unitats familiars o de convivència”. També es parla d’una disminució de l’aforament a un 30% per garantir la distància de seguretat personal o bé no limitar però garantir la distància de seguretat entre taules i clients, un punt aquest difícil excepte per a locals molt grans.

La distància mínima entre taules serà de dos metres, i per compensar la limitació de l’aforament s’amplien els horaris de servei. El document indica que les taules han de ser blanques o equipades amb estovalles i tovallons d’un sol ús, i les setrilleres, sal, pebre i condiments d’un sol ús –envàs individual o degudament rentats i desinfectats.

Pel que fa a el servei en barra, caldrà respectar la distància de seguretat entre client i personal, utilitzant, si això no fos possible, altres mesures com ara pantalles protectores, metacrilats o similars. S’han d’establir les posicions a ocupar pel client o grups de clients en barra de manera que s’evitin aglomeracions i es garanteixi la distància de seguretat entre ells. Els productes exposats hauran d’estar convenientment protegits cap al client i cap a l’empleat. Queda prohibit l’autoservei en barra per part de client.

Terrasses

Pel que fa a les terrasses i jardins, cal marcar un aforament màxim per garantir la distància de seguretat personal o bé no limitar l’aforament però garantir la distància de seguretat entre taules i clients. Es recomana especial atenció a la neteja i desinfecció les taules i cadires i, en especial, a la zona del respatller i altres zones per on s’agafen les cadires, després de cada servei, així com altres elements com bancs, para-sols, estufes de calefacció...

També tancar les fonts d’aigua i altres elements decoratius similars. Les terrasses es podran ampliar.

EVITAR ABRAÇADES, PETONS O DONAR LA MÀ PER SALUDAR

El document tècnic recorda que el distanciament social consisteix a guardar una distància interpersonal d’almenys 2 metres i abstenir-se d’abraçar, besar o donar la mà per saludar. Cal evitar tothom que tingui tos, esternudi o tingui qualsevol simptomatologia respiratòria. La higiene de mans consisteix a netejar-se-les regularment i completament, fregant-les amb aigua i sabó, o amb una solució a base d’alcohol. Cal prendre la temperatura al personal abans de començar el servei i portar un registre, i utilitzar un termòmetre infrarojos per evitar el contacte. El ministeri aconsella la substitució de les màquines autoservei per servei assistit (cafè / te / aigua / sucs) o bé mantenir-les però intensificant la seva neteja i desinfecció després de cada ús; evitar l’ús de cartes dels plats per evitar el risc de contagi, per exemple, optant per altres sistemes com ara pissarres, cartells o cartes d’un sol ús. O bé facilitar un document plastificat que es desinfecti després de cada ús. També la revisió i neteja diària dels filtres dels aparells de climatització; desinfectar les màquines recreatives i de venda de tabac; emmagatzemar els elements auxiliars del servei (vaixella, cristalleria, coberteria, estovalles, cistelles de pa, tasses de cafè...) en recintes tancats o, almenys, lluny de zones de pas de clients i treballadors. Cal retirar de les taules qualsevol element decoratiu i airejar la sala com a mínim 10 minuts després de cada servei.

tracking