x

Ens agradaria enviar-te les notificacions per a les últimes notícies i novetats

PERMETRE
NO, GRÀCIES
Compartir
Accedir
Subscriu-te Iniciar sessió
Buscar
DIARI D'ANDORRA DIARI D'ANDORRA DIARI D'ANDORRA

Europa recomana obrir fronteres en tres fases

El llistat de països en situació sanitària similar el faria l'Agència de control de malalties d'Europa (ECDC) en funció de la informació aportada pels Estats
La frontera hispanoandorrana.

Primers contactes per reobrir les fronteres

La frontera hispanoandorrana.

Fernando Galindo
Actualitzada 18/05/2020 a les 21:22
La Comissió Europea ha recomanat avui reobrir gradualment les fronteres internes de la Unió Europea en tres fases en funció de la llibertat de circulació que permeti la situació epidemiològica. Segons l'estudi de l'ens europeu, la fase 0 seria l'actual on la mobilitat hauria d'estar restringida mentre que la primera fase permetria la circulació entre països que es trobin en situacions sanitàries similars, un llistat que faria l'Agència de control de malalties d'Europa (ECDC) a partir de la informació aportada pels Estats. Així mateix, per passar de fase es tindrà en compte el nombre de noves infeccions, la ràtio de reproducció del virus o el nombre d'hospitalitzacions i de pacients a l'UCI, segons ha detallat la vicepresidenta de la Comissió Europea, Margrethe Vestager, avui en una roda de premsa. La segona fase implicaria l'aixecament dels controls i la restauració de la normalitat de circulació a l'espai Schengen. Segons l'informe, per passar d'una fase a l'altra també caldrà aplicar mesures de contenció per evitar contagis, com l'ús de mascareta i respectar les distàncies de seguretat. La comissió apunta que aquestes mesures tenen com a objectiu ajudar al sector turístic de la Unió Europea a recuperar-se de la pandèmia.
Etiquetes
  • #11 regaloman
    (14/05/20 10:17)

    A girar esquena a Europa pero lo que ens han fet + governs anteriors que han baixat el cap . sobirania , secret bancaris i mes coses que es fotin si no els hi agrada per el resultat , veiem els coprinceps sobren . El Poble Andorra té de mirar per ell i els seus

    Respondre
  • #10 Toni
    (13/05/20 18:47)

    Espot dimissió!

    Respondre
  • #9 ciutadana
    (13/05/20 18:43)

    Mireu , a part de que per salut, es necessari normalitzar la vida; hem de fer servir el sentit comú. Deixe-us de politicades internacionals, i comencem a utilitzar el pensament critic i el sentit comú. Com a ciutadans hem d'exigir la tornada a la normalitat. Entenc que tothom ha fet el millor que ha pogut enfront el panic (organitzat) , però ara toca reflexionar i actuar amb magí, deixar el pànic, tenir coherencia, i tornar a la normalitat. (algunes mides que es proposen atempten al mes elemental sentit comú : com els distanciament a les guarderies o fer esport amb mascareta...)PENSEU SUP!!!!(Espero que no em censureu).

    Respondre
  • #8 Industrias Geyper
    (13/05/20 17:29)

    Quin embolic que estan montant, es a dir, per exemple jo amb el passaport Andorrà tinc que anar a La Seu per comprar cacauets, em fa falta estar a la fase 0 igual que la provincia veina 0 , perdó No! tenen que ser les fase 1 els 2, si un és 1 i l atre 2 no val té que ser igual o bé que un sigui 2 i l altre 3 que vol dir que es millor encara, després fa falta el certificat ECDC (no confondre amb el d´ AC/DC), també em de portar la ràtio de reproducció del virus, és molt important, té que ser molt baixa per anar bé ! si és massa fèrtil no és bo millor si el virus és femella no és tan virulent. Després un certificat que estàs dins l espai Schengen firmat per la vicepresident de la Comissió Europea, Margrethe Vestagerrgrethegendentth.
    Per descomptat el certificat conforme em passat per el Stop-Lab, és igual que sigui + o - . Finalment, aplicar mesures de contenció, és a dir, que aquest dia no em de menjar mongetes.
    Baja jo no ho veig gens complicat,,, doncs vinga a per cacahuets a la SEU

    Respondre
  • #7 Tornem a ser sobirans
    (13/05/20 17:09)

    La mateixa Europa que ens ha tret el tabac, la plaça bancària i el roaming? Proposo desobediència i anarquia per part de les nostres autoritats, només d'aquesta manera podrem sobreviure al que se'ns ve a sobre.

    Respondre
  • #6 andorranu
    (13/05/20 17:00)

  • #5 Quo Vadis
    (13/05/20 16:46)

    Senyors, estem sols i abandonats, com els últims 800 anys, tornem a fer el que millor sabem, el contraban o plantar trumfes...

    Respondre
  • #4 andorranu
    (13/05/20 15:58)

    Ramon va dir..
    Vol dir de qüestions polítiques d´alt nivell. Si no obren baix, al menys sortir per Dalt. Aixó o la incomunicació total.

    Respondre
  • #3 Jooca
    (13/05/20 15:47)

    Per mi es el contrari ,tinc els fills i nets Andorra, i no puc vindre,paciència i esperar

    Respondre
  • #2 Ramon
    (13/05/20 14:57)

    ESP o UE va dir..
    I que vols decidir exactament? Gran part de la població d'aquest país és espanyola o amb origens espanyols i ha de sortir cap a Espanya per qüestions familiars.

    Respondre
Veure’n més
11
Diari d'Andorra Twitter

Opinions sobre @diariandorra

Envia el teu missatge
HELISA - Gestor de continguts