x

Ens agradaria enviar-te les notificacions per a les últimes notícies i novetats

PERMETRE
NO, GRÀCIES
Compartir
Accedir
Subscriu-te Iniciar sessió
Buscar
DIARI D'ANDORRA DIARI D'ANDORRA DIARI D'ANDORRA
Pandèmia mundial

Hotels solidaris

Els establiments associats a la Unió Hotelera col·laboren amb Creu Roja per aportar els aliments orgànics a les famílies més necessitades del país
La seu de la Creu Roja andorrana.

Hotels solidaris

La seu de la Creu Roja andorrana.

Actualitzada 06/04/2020 a les 07:01
Enmig d’una crisi sanitària i econòmica com la que viu el país, on tothom ha vist alterat d’un dia per l’altre la seva rutina diària i ha hagut de deixar d’anar a treballar per evitar propagar el coronavirus, han sorgit iniciatives solidàries que “ens uneixen molt més com a persones”.
Hem vist com la ciutadania s’organitzava per fer mascaretes casolanes i com s’han creat grups de treball per fabricar pantalles protectores amb impresores 3D. En aquest aspecte, el sector econòmic tampoc s’ha quedat enrere, un bon grapat d’empreses han fet aportacions al fons solidari del Govern des que es va formalitzar. D’altres, com el món hoteler, han apostat per col·laborar amb Creu Roja per aportar els aliments que tenien guardats abans del confinament per destinar-los a les famílies amb problemes de mobilitat i amb dificultats econòmiques.
Tal com va explicar al Diari el director de la Unió Hotelera (UHA), Jordi Pujol, quan van començar les restriccions econòmiques i es van tancar de cop els hotels i restaurants, “ens vam posar a disposició de la Creu Roja i Protecció Civil per donar tots els aliments orgànics i que caduquen al banc d’aliments, que es va omplir en un parell de dies”. En total, prop d’una cinquantena d’establiments van aportar els seus productes fins que les organitzacions van haver de dir prou.
Els negocis que no van poder col·laborar van iniciar les seves pròpies iniciatives. És el cas de l’hotel Eureka, que la setmana passada va repartir tots els aliments que tenien guardats a les neveres entre els blocs al voltant de l’hotel. “Teníem aliments que s’estaven fent malbé, així que vam omplir un carretó i vam anar pis per pis per repartir”, va explicar la gerent del negoci, Carla Cachafeiro, que va detallar que eren els veïns “els encarregats d’escollir el menjar que volien o necessitaven”. En aquest sentit, el repartiment es feia amb criteris de necessitat, és a dir, “vam anar a veure primer de tot les famílies més necessitades i després vam passar per la resta”. Sempre, però amb la protecció necessària per evitar que tothom toqués els productes amb les mans i eliminar la possibilitat de contagi de la Covid-19. “Al carretó teniem guants que repartíem a tothom, així ningú tocava res amb les mans nues”, va afegir.
Per ara, “tot el que ens caducava està repartit”, però Cachafeiro no descarta que “a finals d’aquest mes d’abril tornem a fer una iniciativa similar”.
Etiquetes
Diari d'Andorra Twitter

Opinions sobre @diariandorra

Envia el teu missatge
HELISA - Gestor de continguts
© Diari d’Andorra
(Premsa Andorrana) 2005-2019 - C/ Bonaventura Riberaygua, 39, 5è pis - Telèfon : +376 877 477

Col·laboradors:

HELISA - Gestor de continguts