Ens agradaria enviar-te les notificacions per a les últimes notícies i novetats
Guineu va dir..
I aixó és un problema únic del telefèric o d'Andorra en General? o és que el 85% de l'electricitat produida de manera no hidraulica la fara servir el telefèric?
Fins que reventem....! va dir..
totalment d'acord!
canvi climatic va dir..
"L'electricitat a Andorra, és en major part, hidroelèctrica": no pas, la part de producció hidroelèctrica és d'entre 10 i 15% del consum del país.
canvi climatic va dir..
Petjada de turistes transit rodat x garantir Serveis , total per possar un ascensor , el pa d avui gana per dema
Andorra és un parc temàtic sense identitat, on l'agressió de l'entorn a estat la tònica des dels anys 60, les muntanyes, els rius i les capes freàtiques estan sent devastades per l'avarícia capitalista. La contaminació lumínica i acústica de la vall, la contaminació de el parc mòbil, les calefaccions a gasoil i el forn incinerador ia sobre s'aposta per un Heliport. El que està passant a l'Everest és un clar exemple del que li espera a Andorra, sense banca, sense roaming ni tabac, només queda explotar la natura ....
Respondre
deep impact va dir..
La gran majoria de telefèrics arreu del món, no tenen cap pilona. De fet és un dels grans avantatges dels telefèrics respecte a altres medis d'elevació.
L'electricitat a Andorra, és en major part, hidroelèctrica. No crec que el consum elèctric d'un telefèric, ja de per si bastant baix, marqui realment la diferència en quant a contaminació per producció.
Els telefèrics d'última generació, produeixen un soroll mínim, bastant menys que els cotxes circulant per carretera.
En la meva opinió, és millor un telefèric, que voler recondicionar la carretera de Sispony per poder accedir al pic amb cotxe. Més econòmic i més respectuós amb el medi ambient.
deep impact va dir..
Impacte paisatgístic i econòmic més que ecològic...
De problemes ecològics segur que en tenim de més importants que aquest.
Sobretot els automòbils que entren al país i els que ja tenim.
canvi climatic va dir..
-Per començar, talla d'arbres i plantació de columnes metaliques en linia recta: adeu paisatge, adeu arbres, pobres animals molestats per les obres.
-Comsum electric que comporta contaminació (perque hi ha certs interessos que prefereixen comprar i vendre electricitat enlloc de produir-la hidraulicament).
-Soroll que afectarà tant als veïns de la vall com als animals. (nomès cal que vaigs al mirador de beixalís i escoltis quan es para el telecabina, quina diferencia de soroll hi ha)
-Competència a les parroquies que ara son peu de pista amb el consequent perjudici per als negocis de dites parroquies.
El primer que haurien de fer, és aprendre a cuidar i preservar el romànic.
Respondre
canvi climatic va dir..La gran majoria de telefèrics arreu del món, no tenen cap pilona. De fet és un dels grans avantatges dels telefèrics respecte a altres medis d'elevació.
RespondreL'electricitat a Andorra, és en major part, hidroelèctrica. No crec que el consum elèctric d'un telefèric, ja de per si bastant baix, marqui realment la diferència en quant a contaminació per producció.
Els telefèrics d'última generació, produeixen un soroll mínim, bastant menys que els cotxes circulant per carretera.
En la meva opinió, és millor un telefèric, que voler recondicionar la carretera de Sispony per poder accedir al pic amb cotxe. Més econòmic i més respectuós amb el medi ambient.
Ni una ni l'altra opció! Qui vulgui pujar al cim que hi vagi a peu!
La gràcia de pujar a un cim no és el cim, és el camí cap al cim.
Qui vulgui tenir unes vistes sense cansar-se ja té google maps, avions, helicopter, o pujar amb cotxe fins a Sant Miquel d'Engolasters.