Centre sociosanitari

El personal d'El Cedre viu amb incertesa el canvi de model d'atenció

Els problemes que s’arrosseguen a la residència generen desconfiança a la plantilla

El personal d'El Cedre viu amb incertesa el canvi de model d'atenció

detail.info.publicated

Creat:

Actualitzat:

Aparentment ha de ser un canvi en positiu, sostenen fonts dels delegats de personal del Servei d’Atenció Sanitària (SAAS). Però els problemes que arrossega la plantilla d’El Cedre, com ara el número de baixes i absències i les consegüents afectacions en la resta del personal, han provocat que el canvi de model d’atenció que es vol instaurar hagi estat rebut amb incertesa i desconfiança. “Sembla que poden ser bons [els canvis] perquè millorarà l’horari i les càrregues de treball però s’ha de veure si es fa bé i si als treballadors els sembla bé com s’aplica”, assenyalen les fonts. Els delegats de personal del SAAS estan seguint de prop la situació, i representants assisteixen a les reunions que es convoquen per exposar les novetats. Ara com ara, però, no s’hauria aclarit quan començarà a implantar-se el nou model d’atenció centrat en la persona, que comportarà canvis en la plantilla i els seus horaris i també per als usuaris. La intenció anunciada pel SAAS és començar a aplicar-ho de manera progressiva i no de cop en tot el centre.

El flux d’informació és també una altra font de queixa per parts dels treballadors. “Se senten una mica desinformats”, van assenyalar les fonts. “Han tingut poca infomació i això ha generat malestar, tot i que sembla que ara, a poc a poc, l’estan rebent”, apunten.

El director general del SAAS, Josep Maria Piqué, admetia fa unes setmanes ser conscient que els canvis provocarien rebombori. Ho justificava per l’habitual resistència als canvis en qualsevol organització però en defensava la bondat en aquest cas. L’impacte més important respecte al personal és que el centre necessitarà menys infermeres i més auxiliars i la modificació horària, en suprimier els torns de 13 hores (una per a dinar) i instaurar els de 7. Per a la direcció del SAAS les jornades llargues estan darrere de l’elevat nombre de baixes que agafa el personal del centre sociosanitari. Segons la informació que ha donat el Govern en resposta a preguntes parlamentàries de l’oposició, l’any passat el 37% de la plantilla va agafar alguna baixa. Amb la reorganització, la direcció confia en millorar la situació de la plantilla i el benestar dels usuaris. Per als residents l’impacte serà que es tindrà molt en compte el seu estil de vida anterior a entrar a la residència, per evitar que s’hagin de sotmetre a horaris o activitats estrictes.

tracking