estadística

Només el 8% dels tràmits es fan a l'oficina virtual

Només el 8% dels tràmits es fan a l'oficina virtualARXIU

detail.info.publicated

Creat:

Actualitzat:

Només el 8,8% de les tramitacions entre ciutadans i Govern es realitzen a través de l’oficina virtual. La implantació de la presentació digital continua sent molt baixa i se segueix preferint fer els actes de manera presencial. Precisament, gairebé la meitat (49,8%) es realitzen a l’edifici administratiu del Govern. En segon terme, l’oficina que rep més tramitacions és la d’Immigració, que n’acumula el 15,4%.

Pel que fa al total de tràmits gestionats, el nombre total de presentacions a les diferents seus administratives i virtual és de 177.973. Aquesta dada suposa un augment del 3% respecte als tràmits que es van expedir al llarg del 2017. Segons la seva tipologia, cal destacar que el 10,8% són autoritzacions d’Immigració i el 10,5% eren sobre vehicles.

En funció de si la tramitació presentada necessitava resposta, les dades acumulades deien que el 14% van ser presentacions que requerien una resposta, mentre que el 86% eren de ràpida resolució o bé que s’acabaven resolent de manera automàtica. Quant a l’estat de les tramitacions, cal destacar que la immensa majoria es van tancar (85,5%), enfront del 5,9% que van quedar per lliurar o del 5,1% que només van ser per informar-se.

Tenint en compte el despatx de tramitació, el servei d’Immigració va rebre el 15,4% dels tràmits; la segueixen els vehicles (11,9%) i el registre de societats mercantils, amb un 8,8%. Segons la franja horària de les presentacions, els ciutadans acudeixen a les oficines entre les deu del matí i la una del migdia majoritàriament (47,1%). Finalment, els dies de la setmana que es registren més tràmits són els dimarts i els dijous.

tracking