giny

El telefèric del pic de Carroi estarà enllestit l'any 2022

El comú d’Andorra la Vella convocarà el concurs públic entre finals d’octubre i principis de novembre i Doppelmayr s’hi presentarà

El telefèric del pic de Carroi estarà enllestit l'any 2022

detail.info.publicated

Creat:

Actualitzat:

El comú d’Andorra la Vella convocarà el concurs per a la concessió del telefèric de Carroi entre finals d’octubre i principis de novembre, segons van indicar fonts de la corporació. L’equip de govern demòcrata ha garantit que com a mínim hi haurà un aspirant. Serà un grup d’inversors privats liderats per Joan Viladomat i l’empresa austríaca, a banda d’altres inversors . Cap d’ells, segons fonts properes al projecte, disposarà de la majoria accionarial i no ha transcendit quin serà el cost global. Les previsions que s’han fet indiquen que es tardarà dos anys i mig a tenir acabades totes les obres i per tant es calcula que es podria inaugurar cap a mitjans del 2022. Per poder fer el concurs, el comú de la capital té enllestit un acord amb el de la Massana, del qual cal el suport perquè el conjunt del projecte afecta el seu territori, i amb Govern.

El projecte se circumscriu al telefèric de la primera fase amb la unió del centre d’Andorra la Vella amb el pic de Carroi en què s’inclou, a banda del giny, un mirador i un centre d’oci amb activitats i restaurants de diferents tipus. El projecte global de Doppelmayr preveu la construcció d’un segon telefèric més endavant. Aquest enllaçaria el pic de Carroi amb l’estació de Pal a l’alçada del pla de la Cot. Un cop finalitzat tot el projecte s’aconseguiria arribar en dotze minuts des del centre de la capital fins a les pistes de Pal. Tot i que no n’ha transcendit el cost, sí existeix una aproximació prèvia que s’havia fet i que situaria la primera fase en uns dotze milions d’euros, mentre que la segona costaria uns 28. En total, quaranta milions d’euros, tot i que de moment el concurs només inclourà la primera. El cost de la segona es dispara perquè hi ha més obres a fer per les dificultats orogràfiques de la connexió.

La capital, peu de pistes

Per a Andorra la Vella el projecte és un vell somni que ha de donar un atractiu turístic de primer nivell a la parròquia. No només pel fet de tenir un centre de lleure i un giny, sinó també perquè un cop completat tot el projecte es convertirà en peu de pistes. La ubicació de la sortida encara no està fixada ja que existeixen diferents possibilitats. La voluntat dels impulsors del projecte és que se situï tan cèntrica com sigui possible, tot i que cal tenir en compte els sobrevols del giny, especialment pels edificis emblemàtics. La ubicació possible que ha transcendit es troba davant de govern, a tocar de la zona de l’antiga plaça de toros. Aquesta opció, però, no està clara perquè precisament el sobrevol seria complicat ja que estaria a prop d’edificis sensible com l’església de Sant Esteve, el nou consell general i també la Casa de laVall.

El concurs serà obert i es podran presentar les empreses que vulguin, però Doppelmayr és el gran favorit perquè ja fa tretze anys que va presentar el projecte original i fins i tot al 2012 va tornar a intentar que es convoqués el concurs. El comú s’ha garantit, abans de formalitzar el concurs, que com a mínim hi hauria un candidat. El diari ja va publicar el 25 de juny que Joan Viladomat s’havia reunit amb Conxita Marsol per comunicar que estava dins del projecte i que hi havia la voluntat de ferma de tirar-lo endavant.

Viabilitat amb la gastronomia

Un dels punts fonamentals del projecte és la ubicació de la zona de lleure i de restauració. Aquesta àrea és la que ha de garantir la viabilitat econòmica del projecte ja que si tan sols es construís el giny, el nivell d’ingressos difícilment compensaria la inversió, l’amortització i el manteniment. Una de les possibilitats passa perquè a la zona d’arribada es creïn diferents restaurants temàtics per a totes les butxaques.

tracking