x

Ens agradaria enviar-te les notificacions per a les últimes notícies i novetats

PERMETRE
NO, GRÀCIES
Compartir
Accedir
Subscriu-te Iniciar sessió
Buscar
DIARI D'ANDORRA DIARI D'ANDORRA DIARI D'ANDORRA
Avaluació internacional

Alerta per risc d'explotació laboral

El Greta adverteix que els treballadors temporals de l’esquí, la construcció o l’hostaleria poden patir abusos pel desconeixement dels drets
El mercat laboral andorrà “podria presentar riscos d’explotació” dels treballadors. En concret, els sectors més susceptibles són els que compten amb mà d’obra temporal, com ara les estacions d’esquí, la construcció, l’hostaleria o la restauració, així com els empleats domèstics. Així ho adverteix el Grup d’experts sobre la lluita contra el tràfic d’éssers humans (Greta) del Consell d’Europa en l’últim informe sobre el Principat. L’ens argumenta que, tot i que no s’han detectat casos de tràfic amb finalitat d’explotació laboral, les autoritats andor­ranes van admetre aquest perill perquè “sovint les persones desconeixen els seus drets”. “Podrien ser empleats fora del
  • #9 un dia per setmana
    (04/07/19 21:19)

    Bona part de la població nome´s té un dia de festa per setmana. No és explotació?

    Respondre
  • #8 Tot fet a mida
    (04/07/19 17:44)

    Doncs el primer que tindria de fer govern seria mirar que està fent ell mateix amb aquest contractes de 6 mesos del servei de ocupació, persones que cada sis mesos van renovant contracte per no tenir de fer fixa a ningú això sí amb 45 dies de intervals per mig avanç del proper contracte, això és diu fer una llei a mida per no fer la gent fixa ,si govern fa això que és pot espera dels altres , conec molta gent amb aquesta situació i la resta de la població que segurament no sap que això està pasant

    Respondre
  • #7 Si no ho dic, exploto!!!
    (04/07/19 15:16)

    Aixó és una punyetera vergonya, el que fá anys coneixém tots els treballadors a Andorra, ára tots a córre per que ho díuen desd'el Consell d'Europa. EXPLOTADORS DE MERDA!!

    Respondre
  • #6 Greta
    (04/07/19 14:38)

    A Andorra la major part dels treballadors pateixen abusos laborals, no cal que vingui el Consell d'Europa a dir-ho i menys en condicional i nomès aplicable als temporers.

    Respondre
  • #5 Pere
    (04/07/19 11:13)

    Rubio va dir..
    Et deus referir a qui els fa correr per la muntanya, fins a rebentar i després morir de fred.

    Respondre
  • #4 Rubio
    (04/07/19 10:16)

    Porque els menors d'edar d'origen algerià , siria , etc etc q baixen caixes pel Pas pagats per mafies 
    Es pot considerar explotació?

    Respondre
  • #3 andosinsWHO
    (04/07/19 10:07)

    Comentaris tipus "Si no t'agrada ja saps on està la frontera." en 3...2...1...

    Respondre
  • #2 Pere
    (04/07/19 09:46)

    Els treballadors a Andorra, sobretot al sector privat, no tenen garanties i no es respecten els seus drets. Passa exactament igual amb el sistema judicial que "patim".
    Tot forma part de la mateixa maquinària, ven greixada, on les principals característiques són el consentiment i la connivència.

    Respondre
  • #1 ra
    (04/07/19 08:41)

    Crec que el risc d'explotació es general, no nomes pels temporers! salaris congelats des de fa anys, augmenten els preus dels aliments, augment del preu dels combustibles, augment indiscriminats dels lloguers...això si, tenim presupost per tot (rotondes, carreteres, obres per tot arreu, ajudes als ramaders/tabac que son (families sense problemes economics), ...

    Respondre
9
Diari d'Andorra Twitter

Opinions sobre @diariandorra

Envia el teu missatge
HELISA - Gestor de continguts