Equipaments

Viladomat és l'inversor que impulsa el telefèric al Carroi

El projecte inclou un mirador i la construcció d’un centre d’oci amb diversos restaurants temàtics de tots tipus de preus

Viladomat és l'inversor que impulsa el telefèric al CarroiFernando Galindo

detail.info.publicated

Creat:

Actualitzat:

La construcció del telefèric que ha d’unir Andorra la Vella amb el pic de Carroi comença a concretar-se de manera definitiva més de deu anys després que l’empresa Doppelmayr presentés el projecte. El pla de reforma del centre històric de la capital, que va donar a conèixer la cònsol Conxita Marsol dijous passat, preveu la instal·lació del giny. I la condició imprescindible de trobar inversors privats per tirar endavant el projecte ja no és un escull insalvable. El màxim responsable de Saetde, Joan Viladomat, va mantenir fa dues setmanes una reunió amb Marsol al comú per mostrar-li el seu interès a invertir en el projecte, segons ha pogut saber el Diari. Un interès que quan es va presentar el pla el 29 de març del 2006 ja es va fer avinent amb la voluntat de ser-ne accionista.

El tercer protagonista necessari perquè el telefèric sigui una realitat és la multinacional Doppelmayr, cosa que no és cap problema perquè ha deixat ben clar la voluntat de participar-hi. La posició de Ventura Espot a l’empresa i la relació amb Joan Viladomat arran que aquest es fes amb el control d’Arcalís és un element que afavoreix que la instal·lació acabi sent una realitat.

La voluntat del comú és que el telefèric es converteixi en el centre sobre el qual giraria la voluntat de convertir Andorra la Vella en un atractiu turístic de país de primera magnitud més enllà del reclam comercial. El pla preveu la construcció d’un mirador i un centre d’oci amb la instal·lació de diferents restaurants temàtics amb una àmplia oferta de preus adaptada a totes les butxaques al cim del pic de Carroi. La sortida del giny està prevista que sigui a la zona de davant de Govern tot i que no es descarta altres ubicacions en funció de diferents variables que van des de qüestions econòmiques, dificultats del terreny, fins a l’impacte ambiental.

Rendibilitat

El projecte de Doppelmayr preveu la construcció de dos telefèrics. El primer que és el que està en fase més avançada preveu la connexió de la capital fins al cim de Carroi. Tindria un cost aproximat d’uns dotze milions d’euros. La segona instal·lació és la que uniria el pic amb l’estació d’esquí de Pal a l’alçada del pla de la Cot, amb un cost que pujaria fins als 28 milions per les particularitats orogràfiques de la connexió.

Les possibilitats de rendibilitzar la inversió varien en un i altre cas. Els experts consideren que només amb l’oferta gastronòmica seria complex garantir-ne la viabilitat. Si la connexió s’amplia a les pistes les possibilitats d’obtenir beneficis es disparen de manera exponencial. Amb els dos ginys la connexió des del centre d’Andorra la Vella a l’estació es faria amb dotze minuts. La capital esdevé peu de pistes i Pal obre un nou accès amb una potencial de clients inimaginable.

EL PERMÍS DE LA MASSANA ÉS IMPRESCINDIBLE

Els comuns de la Massana, Andorra la Vella i el Govern tenen signat un acord per declarar el projecte d’interès nacional, tal com es va encarregar de recordar Marsol dijous passat. Ara bé, això no significa que els tràmits entre les administracions estiguin tancats. Tant si és només el projecte de telefèric fins a Carroi, com si s’acaba plantejant el que arribaria fins al pla de la Cot sempre es necessita el permís de la Massana. Un vistiplau que ara ja no sembla un mer tràmit des que s’ha produït el trencament de Vallnord i l’entrada de l’estació d’Arcalís dins l’estructura de Grandvalira.

tracking