Trànsit

Nova fase d'alerta per als vehicles pesants

Mobilitat impulsa canvis en les alertes en cas de nevada i les obligacions per als conductors

Nova fase d'alerta per als vehicles pesantsArxiu

detail.info.publicated

Creat:

Actualitzat:

Els anomenats colors de la neu sofriran canvis el proper hivern per adaptar-se a la mobilitat actual. Cada color està associat a una sèrie de fases i d’indicacions per als conductors, que són més exigents a mesura que la meteorologia empitjora i també la situació a la carretera. La principal novetat és que s’introdueix una fase nova, la taronja, una mena d’estadi intermedi dirigit als vehicles pesants que un cop s’activi han de dur obligatòriament cadenes. L’objectiu és evitar episodis de camions o autobusos que bloquegen la carretera en no estar prou equipats per circular amb neu. Però també que l’activitat econòmica es pugui desenvolupar amb normalitat. Abans hi haurà la fase groga, que insta que tots els vehicles duguin equipaments especials. I després de la taronja, hi haurà la vermella, amb l’obligació per tothom de dur cadenes.

El que desapareix és la fase verda, un estadi de prealerta quan comença a nevar que insta els conductors a estar atents per si han de prendre mesures a l’hora de circular. S’entén que a través de xarxes socials i mitjans de comunicació ja flueix la suficient informació i que aquesta arriba als usuaris. Els canvis es començaran a comunicar abans que arribi la temporada d’hivern amb l’objectiu que tothom estigui informat i sensibilitzat al començament del desembre, quan poden produir-se les primeres nevades importants.

La del canvi en les fases d’avís per nevades va ser una de les qüestions que es va tractar en la Taula de Mobilitat celebrada divendres. A la reunió de l’estament (hi ha Govern, comuns i policia) també es va abordar la nova reglamentació que ha d’uniformitzar els passos de vianants arreu del país, tant pel que fa a pintura com a senyalització. A més, s’ha d’establir quins haurien d’estar semaforitzats i, per tant, tenir menys pintura. El volum de trànsit determinarà si cal o no semàfor. Una altra de les qüestions que es planteja és que la normativa també reculli aquelles zones on no calen passos de vianants perquè el cotxe és residual. Un exemple seria el tram de la part baixa de Meritxell o Vivand, que permet el pas a hotels.

tracking