La campanya d'hivern s'ha saldat amb un descens del nombre de turistes de l'1,3% i un increment dels excursionistes, els visitants que no dormen al país, d'un 3,4%, segons les dades presentades avui, que revelen que l'afluència total al Principat ha estat de 3,4 milions de persones, un 1,3% per sobre del 2018. El gerent d'Andorra Turisme, Betim Budzaku, ha assenyalat que tot i que l'objectiu fixat era créixer un 2,1% les dades "no són alarmants" i s'ha mostrat optimista perquè ha recordat que l'afluència de turistes ha registrat un augment sostingut des del 2012. Budzaku ha atribuït la baixada de turistes a "la falta de neu i que les condicions metereològiques no han acompanyat" durant la temporada d'esquí i la ministra de Turisme, Verònica Canals, ha remarcat que l'estratègia ha de ser buscar turisme de qualitat, la desestacionalització i que Andorra no sigui només una destinació d'hivern i que els objectius han de ser "augmentar les pernoctacions i el consum dels visitants".
Les xifres presentades aquest matí mostren una davallada de les pernoctacions d'4,2% amb una mitjana de 3,4 nits que es manté respecte a temporades anteriors. Els visitants que no han fet estada a Andorra freguen els dos milions, amb un increment del nombre de francesos del 8,9% i un descens dels espanyols del 3,1%.
Des d'Andorra Turisme s'ha ressaltat la feina que es fa per millorar la informació sobre els visitants que arriben al país i que ha fet que el Big Data es converteixi en l'eix vertebrador del departament. Budzaku ha explicat que s'està treballant amb Actua per conèixer pel mòbil als turistes i que s'ha signat un conveni amb Visa per saber l'edat i nacionaliat dels visitants i afinar més el coneixement de la gent que visita el Principat.
Nova ministra, però continuen els monòlegs de presentació de resultats
RespondreSon evidents els grans canvis del govern Sr Espot.Per cert feliçitats pel nou director d'andorra Turisme un tal Budzaku no?