x

Ens agradaria enviar-te les notificacions per a les últimes notícies i novetats

PERMETRE
NO, GRÀCIES
Compartir
Accedir
Subscriu-te Iniciar sessió
Buscar
DIARI D'ANDORRA DIARI D'ANDORRA DIARI D'ANDORRA
Identitat nacional

A la guerra per Andorra

Més de la meitat dels andorrans defensarien el país en cas d’una hipotètica guerra, mentre que un de cada tres no andorrans també ho faria
El 57,5% dels andorrans estarien disposats a lluitar per Andorra en una hipotètica guerra, tal com es desprèn de les dades registrades a la setena onada de l’Enquesta Mundial de Valors, World Values Survey (WVS), en la qual ha participat el Centre de Recerca Sociològica (CRES) de l’Institut d’Estudis Andorrans amb el suport de la Fundació Julià Reig. El mateix informe assenyala que entre la població no andorrana aquest percentatge disminueix fins al 36,5%, una relació “lògica” per als tècnics del CRES però que és molt destacable. Quant al total de la població, el percentatge de persones que estarien disposades
  • #19 patètic
    (11/06/19 11:38)

    però si perdrieu una guerra fins i tot amb les illes cocos...sou patètics els andorrans

    Respondre
  • #18 Dand
    (07/06/19 17:28)

    Ara entenc lo del aeroport.....perque la nostra armada pugui enviar els bombarders

    Respondre
  • #17 Excedent de cupo
    (07/06/19 16:37)

    Ostiaaaa, no fotém que ára als méus 55 anys hem cridarán per anár a la MILI? Ja coménço a tenír els pebróts per corbata!! Vaa, ára de debó, m'he de tréure el carnet per portar tanqus!!

    Respondre
  • #16 jajaja
    (07/06/19 14:18)

    Tranquils, Andorra no pot entrar en guerra amb ningú, no tenim la presó prou gran per posar els presos de guerra, JAJAJAJAJA

    Respondre
  • #15 Linx
    (07/06/19 13:43)

  • #14 Nuria
    (07/06/19 12:25)

    Aquestes dades són extretes de l'Enquesta MUNDIAL DE VALORS, que tal i com indica el nom és una enquesta que es realitza arreu del món, i les preguntes són comunes a tots els països. Si bé és cert, les preguntes tipus "estaria disposat a lluitar per Andorra", són anecdòtiques a casa nostra, però a altres països és del més normal. És molt fàcil aferrar-se i criticar una pregunta de les 200 que hi ha... però per si us pica una mica més la curiositat, i voleu anar més enllà d'un titular: http://www.worldvaluessurvey.org/wvs.jsp / https://www.iea.ad/noticies-cres/1619-06-06-2019-presentacio-dels-resultats-de-l-enquesta-mundial-de-valors

    Respondre
  • #13 Linx
    (07/06/19 12:07)

    Algú pot dir per què s'ha fet aquest tipus d'enquesta? Saben que ve la 3era guerra mundial? Que passa aquí?

    Respondre
  • #12 Absurd i humoristic!
    (07/06/19 11:59)

    Senzillament absurd!. Lo positiu, es que tant ahir com avui mai he rigut tant amb les opinions sornegueres, que es l'unic que es mereix el tema.....

    Respondre
  • #11 IN THE ARMY NOW
    (07/06/19 11:33)

    Si en la pregunta haguéssin incorporat els triennis dels soldats la resposta hagués pujat fins el 75%...Amb carinyo per qui tingui la paternitat de la "pregunta", demanar-li a un andorrà si aniria a la guerra pel seu país és com preguntar-li si tocaria les maraques a un doble amputat de braços. No anirem mai a la guerra, per tant la resposta és de tonta a molt tonta perquè la pregunta és igual.

    Respondre
  • #10 The Observer
    (07/06/19 11:00)

    Quines ruqueries de demanar. Realment aquest noi s'ha de plantejar molt seriosament si amb la seva feina aporta algo al ciutadà apart dels riures assegurats cada cop que treu una enquesta i potser s'hauria de replantejar el seu futur laboral.  No pot pretendre viure tota la vida del club de la comèdia 

    Respondre
Veure’n més
19
Diari d'Andorra Twitter

Opinions sobre @diariandorra

Envia el teu missatge
HELISA - Gestor de continguts