Transport

L'estació de busos serà origen i final de les línies

Els treballs per fer la parada estaran acabats en 15 dies però no començarà a operar fins que s’adjudiqui el concurs

L'estació de busos serà origen i final de les línies

detail.info.publicated

Creat:

Actualitzat:

L’Estació Nacional d’Autobusos serà l’origen i el final de gairebé totes les línies regulars, excepte l’L1 i el bus Exprés, una vegada es faci l’adjudicació del concurs que es va tancar el passat 25 de gener i en el qual es van presentar quatre empreses. Amb aquesta mesura es dona solució al fet que un usuari de l’estació que anés a alguna altra parròquia s’havia de desplaçar caminant fins a una de les parades actuals, a certa distància de l’equipament, i també resoldrà una de les peticions de la cònsol major de la parròquia, Conxita Marsol, que ho havia demanat des que es va inaugurar la nova instal·lació. El que no està previst és que afecti el servei de companyies internacionals com el bus de la Seu, ja que Govern va fer un annex exprés per evitar que ho haguessin de fer. Des de l’operadora, el Grup Montmantell, sempre s’havien mostrat reticents a haver-se d’aturar perquè argumentaven que disposen d’un temps molt limitat i estacionar allà els faria incomplir-lo.

Els treballs d’adequació de la nova parada que s’instal·larà just al costat de l’Estació Nacional van començar fa uns quinze dies i està previst que acabin a final de mes. Aquestes obres tindran un cost aproximat de 95.000 euros i consisteixen a crear un espai d’uns 100 o 120 metres de llargada, perquè hi puguin parar cinc busos, des d’on sortiran i acabaran totes les rutes. A més, estarà encarada en sentit sud, això vol dir que tots els desplaçaments s’iniciaran en aquesta direcció i hauran de fer la volta a la rotonda per buscar el sentit nord. Des d’alguna companyia consultada, però, no es descarta que això pugui canviar un cop s’hagi iniciat el servei i es pugui valorar la seva acceptació, ja que el canvi serà important respecte a l’actual i si algunes línies no tenen suficient passatge, es podria revertir la situació i tornar al sistema actual.

Totes les línies hi tindran origen i final excepte l’L1, que uneix Escaldes-Engordany i Sant Julià de Lòria, la qual mantindrà el recorregut actual perquè és l’única que presta el servei a la zona alta de la parròquia. A més, es vol mantenir el recorregut pel centre de la capital i l’avinguda Enclar de Santa Coloma. El bus Exprés que connecta de nou Andorra la Vella amb Sant Julià només hi pararà quan vagi en sentit sud però no quan vagi cap amunt. En aquest cas, s’habilitarà una parada a l’avinguda Tarragona o bé s’usarà una de les que ja té actualment.

Al concurs que va convocar Govern i que encara no data d’adjudicació, s’hi van presentar quatre companyies, dues de les quals ho van fer per donar el servei integral i dues més per a una o més de les tres àrees en les quals s’ha dividit el servei: Valira Nord (Ordino i la Massana), Valira Orient (Encamp, Canillo i el Pas) i Gran Valira (Sant Julià).

El plec de bases també estableix que els autobusos que vagin a les parròquies altes hauran de tenir maleter per poder-hi guardar esquís, per exemple, i els que vagin a Sant Julià seran de pis baix, ja que es consideren urbans.

tracking