Transports

El tren a Tolosa del dilluns al matí no s'aturarà a l'Hospitalet

L’ajuntament ho denuncia i recorda que és un servei usat pels estudiants d’Andorra i l’Arieja

El tren a Tolosa del dilluns al matí no s'aturarà a l'HospitaletARXIU

detail.info.publicated

Creat:

Actualitzat:

La Société nationale des chemins de fer français (SNFC), l’empresa estatal francesa que se encarrega de l’explotació dels ferrocarrils a l’estat veí del nord, ha decidit que el servei de tren de dilluns al matí cap a Tolosa, uns combois que fan servir de manera habitual els estudiants que des de l’Arieja, la Cerdanya i Andorra es desplacen a la capital occitana, no pari a l’estació de l’Hospitalet. Així ho denuncia l’ajuntament de la localitat de l’Arieja, un dels municipis afectats pels canvis en els horaris previstos per a la línia de tren que uneix La Tor de Querol amb Tolosa, en un escrit publicat a les xarxes socials. Concretament, alguns dels trens que començaven el servei a la Tor de Querol ho fan ara des d’Acs-dels-Tèrmens, localitat que es troba a 18 quilòmetres de l’Hospitalet en sentit Tolosa.

“La Regió d’Occitània/Pirineus Mediterrani i l’SNFC deuen considerar que més amunt d’Acs-dels-Tèrmens els joves de muntanya no estudien i que en conseqüència són indiferents als canvis en els horaris i a l’eliminació de trens”, lamenten des de l’ajuntament de l’Hospitalet i afegeixen que “això obligarà els pares a utilitzar el cotxe, fet que repercuteix en l’ecologia”.

La corporació també critica que el primer tren que arriba a l’Hospitalet de dilluns a divendres procedent de Tolosa ho fa a un quart d’onze del matí el que “reduirà l’atractiu de les pistes d’esquí i provocarà un impacte directe en el desenvolupament econòmic del territori”. L’ajuntament de la localitat de l’Arieja alerta dels “rumors persistents” sobre el tancament de la guixeta de venda de bitllets de l’estació i la supressió de l’agent de l’SNFC de l’Hospitalet.

L’escrit de la corporació qualifica la decisió del govern de la Regió d’Occitània/Pirineus Mediterrani i de l’SNFC com un exemple més de “la perillosa gestió del transport públic”. En el text recorden que l’ajuntament de l’Hospitalet fa deu anys que està compromès amb el manteniment i el desenvolupament de la línia entre La Tor de Querol i Tolosa i de l’estació. Assenyalen les importants inversions que s’han fet per desenvolupar l’entorn de l’estació, l’establiment d’un servei de transport gratuït entre la parada i el Pas de la Casa dirigit als esquiadors, la posada en marxa del servei Ski-Rail i la publicitat del tren en els mitjans de comunicació. El Govern col·labora econòmicament amb l’estació.

tracking