infraestructures

Les obres al corredor d'allaus de l'RN-20 acaben a temps

Les nevades van començar a caure quan només faltaven retocs de pintura

Les obres al corredor d'allaus de l'RN-20 acaben a tempsSAPYRA

detail.info.publicated

Creat:

Actualitzat:

Les obres en el corredor d’allaus H4 de l’Hospitalet, que és el responsable de la gran part dels talls preventius a la carretera RN-20, l’accés a França, s’han acabat en el termini previst malgrat l’arribada avançada de la neu. Els treballs es van donar per finalitzats el 26 d’octubre i només han quedat per a la primavera les tasques de pintura del material instal·lat. Les feines al corredor H4, que s’han prioritzat perquè es troba en una zona de nivell de risc molt alt, han consistit en la instal·lació de 6 tipus de pantalles antiallau en 46 línies, és a dir, 998 metres en total. Amb aquestes obres es preveu que es puguin controlar el 75% de les allaus naturals que hi ha en aquest corredor. De la primavera i fins la tardor també s’han fet treballs en el corredor P9, a Porta, on s’ha dut a terme la instal·lació de 310 m de claies i la plantació de trípodes.

Inclosos dins del projecte Sapyra, que compta amb diners de la Unió Europea dins del programa interfronterer Poctefa i la resta es pagat a parts iguals pels governs andorrà i francès, a partir de la primavera que ve s’actuarà als corredors d’allaus H-19 de l’Hospitalet i P-31 de Porta. Dins del mateix projecte Sapyra està inclòs la redacció de l’estudi dels treballs de seguretat en el corredor d’allaus H2.

Tot i les millores realitzades aquests mesos, no es pot garantir que no hi hagi més talls de carretera a causa del perill d’allaus, ja que es tracta d’un projecte global i a llarg termini (s’actuarà en altres corredors quan es tornin a convocar nous ajuts europeus). Quan estigui acabada tota l’actuació es minimitzaran els talls però no s’acabaran per sempre.

tracking