educació

Andorra vol incorporar la sostenibilitat al seu sistema educatiu

Eric Jover destaca la importància que agències internacionals avalin la qualitat de l’educació

El ministre d'Educació i Ensenyament Superior, Èric JoverSFG

detail.info.publicated

Creat:

Actualitzat:

Ahir es va celebrar el I Fòrum Andorra-Aragó sobre qualitat en l’educació superior. Aquest va comptar amb la participació del ministre d’Educació i Ensenyament Superior, Eric Jover; el director general de Medi Ambient i Sostenibilitat, Marc Rossell; i els directors de les agències de qualitat educativa d’Andorra i Aragó. L’objectiu d’aquest Fòrum és, segons va explicar Marta Fonolleda, directora de l’Agència de Qualitat de l’Ensenyament Superior d’Andorra (AQUA), treballar conjuntament amb Aragó per tal d’obtenir conclusions i poder dissenyar i aplicar mesures per millorar la qualitat de l’educació. D’altra banda, aquesta iniciativa pretén fomentar la sostenibilitat dins de l’ensenyament superior.

El ministre d’Educació va destacar la importància que agències com l’AQUA i l’Agencia de Calidad y Prospectiva Universitaria de Aragón avalin la qualitat de l’educació superior. Jover va explicar que la sostenibilitat “és una prioritat” dins del sistema educatiu: “l’educació ha de crear ciutadans capaços d’assolir els reptes de la societat, i la sostenibilitat mediambiental és un d’ells”. Després va apuntar que aquesta sostenibilitat que es busca des de Govern no és només amb el medi ambient, sinó també “social i econòmica”.

Per la seva banda, Marc Rossell es va referir al fet que se celebri aquest fòrum com “una oportunitat per a treballar de forma transversal amb altres ministeris”. El director general de Medi Ambient i Sostenibilitat va apuntar, a més, que Andorra compleix els reptes europeus de reciclatge i que el país té una qualitat de les aigües dels rius d’un 86% com a exemples dels resultats de les polítiques de sostenibilitat que està aplicant el Govern.

El mes de desembre es celebrarà un segon fòrum a Aragó, on l’AQUA i els ministeris d’Educació i Medi Ambient pretenen extraure conclusions i obtenir indicadors per tal de millorar la qualitat i la sostenibilitat en l’ensenyament superior.

tracking