Terrenys per a l'aeroport sense molèsties veïnals

Miquel Armengol destaca que s’estan analitzant “diferents ubicacions” per a vols fora d’Europa

Terrenys per a l'aeroport sense molèsties veïnalsARXIU

detail.info.publicated

Creat:

Actualitzat:

Els emplaçaments que s’estan estudiant per construir un hipotètic aeroport al país no generarien molèsties als veïns. El president de la Cambra de Comerç, Miquel Armengol, que ha encarregat un primer estudi per analitzar la viabilitat d’aixecar aquest tipus d’infraestructura, assegura que “els llocs que estem mirant poca molèstia fan”. Amb tot, el màxim responsable de l’ens evita ara avançar quins indrets del Principat s’estan contemplant, malgrat que anteriorment s’havien apuntat llocs com la parròquia de Canillo o a la Rabassa.

Etiquetes:

Aquest últim espai, ubicat a la parròquia de Sant Julià de Lòria, però, podria no reunir les condicions necessàries per fer-hi una pista per als avions que transporten passatgers, ja que no hi hauria prou espai per a la pista d’aterratge o d’enlairament. En tot cas, Armengol afirma que “no hem de descartar res perquè mai hem dit on es faria”, i que s’estan mirant “diferents ubicacions”. Una de les altres zones on s’havia especulat per fer l’aeroport és a Grau Roig, de la qual hi ha un estudi fet amb anterioritat, com en el cas de la Rabassa.

MÉS ENLLÀ D’EUROPA

Sobre si aquest indret és factible, Armengol diu que els informes no els han mirat. Insisteix que el que busquen són “opcions per a avions grans perquè volem sortir d’Europa”. De totes maneres, el president de la Cambra de Comerç manifesta que no prefereix avançar altres espais fins que experts relacionats amb l’empresa Navblue, filial d’Airbus, faci el seu veredicte sobre la viabilitat. “No podem dir res fins que no tinguem l’informe fet, que no serà fins a finals d’any, i tampoc volem dir de mirar aquí o allà perquè potser al final ens diuen que no”, recalca. L’estudi el realitza una companyia vinculada amb Airbus per les “relacions directes” i de proximitat que té la Cambra amb Tolosa, on el gegant aeronàutic francès té la seva seu. Armengol recorda que per realitzar el projecte caldria un indret en què es pugui construir una pista de 2,5 quilòmetres.

Si bé l’orografia del país dificulta la recerca, el president de la Cambra posa com a exemples els aeroports de Bhutan, un país que també té molta muntanya, o el d’Innsbruck, a Àustria. “D’aeroports de muntanya n’hi ha; a cada lloc és diferent”, diu Armengol, que admet que “quan es parla de muntanya no est tan fàcil com a la plana”, però que igualment “és factible”.

CAP REUNIÓ FORMAL

De totes maneres, Armengol explica que fins ara no s’han reunit amb cap comunitat de veïns per donar-los a conèixer la intenció d’estudiar la viabilitat d’un aeroport en una determinada zona. Després de les polèmiques que han generat determinats projectes per construir un heliport, amb el cas més recent de les Tresoles, el representant diu que no “volem córrer” i si bé s’ha fet algun comentari “amb algú”, no hi ha hagut cap informació “oficial”.

tracking