x

Ens agradaria enviar-te les notificacions per a les últimes notícies i novetats

PERMETRE
NO, GRÀCIES
Compartir
Accedir
Subscriu-te Iniciar sessió
Buscar
DIARI D'ANDORRA DIARI D'ANDORRA DIARI D'ANDORRA
educació

El PS titlla "d'adoctrinadora" l'assignatura de religió catòlica

La proposta socialdemòcrata de substituir l'actual assignatura per una "d'ètica" i que abraci "totes les religions" ha estat rebutjada
El conseller general del PS, Pere López, avui al Consell General

El conseller general del PS, Pere López, avui al Consell General

El conseller general del PS, Pere López, avui al Consell General

ANA
Actualitzada 26/07/2018 a les 13:49
El Partit Socialdemòcrata (PS) ha portat al debat del Consell General la laïcitat de l'escola andorrana i ha carregat durament contra l'assignatura de religió catòlica que actualment s'imparteix a l'escola i que, amb el projecte de llei aprovat avui es perpetua. El conseller general del PS, Pere López, ha titllat l'assignatura "d'adoctrinadora" i ha argumentat que acutalment ja hi ha tres centres de caràcter congregacional i amb un finançament 100% públic i que, per tant, "no corre perill la presència de la religió catòlica". En aquest sentit, López ha proposat que l'assignatura se segueixi impartint una hora a la setmana a l'escola andorrana, però de manera optativa i dins l'horari escolar. A canvi, ha suggerit la creació d'una nova assignatura "d'ètica" i que abraci "totes les religions". Per la seva banda, el ministre d'Educació i Ensenyament Superior, Eric Jover, ha qualificat de "fals" el debat proposat per López. La resta de grups de l'oposició també han mostrat el seu rebuig a la reserva d'esmena socialdemòcrata i només la consellera independent Sílvia Bonet li ha donat suport. La resta de la llei ha estat aprovada per unanimitat.
  • #11 Teniu un trauma???
    (27/07/18 00:59)

    Aquest aferrissadament contra la religió d'aquí, ja fa pensar que alguns del PS tenen algun trauma no resolt. Potser que os ho feu mirar!

    Respondre
  • #10 Greuge comparatiu!!!
    (27/07/18 00:56)

    Em sembla vergonyós aquesta persecució exclussiva del catolicisme, que es de la nostra cultura i que no obliga a ningú a professar-lo, i es passi per alt, els cada cop més abundants signes islamitzants( de retrocés a l'edat mitjana) , sense que ningú digui res. Ara les dones ja no s'integren formen ghettos amb mocadors al cap i túniques i no es barregen, al contrari que les que van arribar fa 20anys i perfectament integrades. Axó si que es un perill per tots! PS, Aquí DESBARREU COMPLETAMENT!

    Respondre
  • #9 Pere
    (26/07/18 20:26)

    L'assignatura de religió hauria de ser obligatòria a totes les escoles. No podem oblidar el paper de l'església catòlica, lligada a Andorra desde el 1278. Tota la resta és fer mals Andorrans.

    Respondre
  • #8 Peter
    (26/07/18 18:46)

    Com li encanta al lopesss copiar als spanish. Ja em diras tu, a que cony ve aixo? No veu el marc en el que ens movem? Si tant li agrada espanya q vagi a fer politica alla!!

    Respondre
  • #7 Double Croche
    (26/07/18 18:44)

    Des communistes déguisés ! Je ne vois pas autre chose ! 

    Respondre
  • #6 Patétic
    (26/07/18 18:43)

    El laïcisme es demostra respectant totes les religions i no perseguint sols la católica que per cert és majoritària en aquest país en el que viviu. Voleu vendre la idea del progrés i el suport als desfavorits però l'únic que esteu fent és voler viure del conte.

    Respondre
  • #5 catòlic
    (26/07/18 18:28)

    Ja són ganes d'inventar problemes allà on no n'hi ha. La religió catòlica està en la nostra cultura i tradicions. A veure si ara han d'aplicar aquests una pseudo censura laica.

    Respondre
  • #4 Karl
    (26/07/18 16:59)

    El PS son uns sectaris...

    Respondre
  • #3 Lopez pere
    (26/07/18 16:20)

    Menudos aquets del PS...
    Ningú adoctrina més que ells a la "plebe"
    pero, si son tan valents que li vagin a dir al Bisbe.

    Respondre
  • #2 Adoctrinament Marxista
    (26/07/18 14:39)

    Ahhhh .... I els del PS no adoctrinen a ningú amb la llei de la igualtat de gènere, el feminisme, la llibertat sexual etc creant "intel·lectuals" que desqualifiquen permanentment els valors i principis de l'ideari conservador, la tradició cultural d'Occident, així com tots i cada un dels valors inherents a l'arrel cristiana, que és la base d'Occident per antonomàsia ....

    Respondre
Veure’n més
11
Diari d'Andorra Twitter

Opinions sobre @diariandorra

Envia el teu missatge
HELISA - Gestor de continguts