Balanç 2017

Creix un 15% l'atenció per casos d'exclusió social

La Creu Roja va atendre l’any passat 48 expedients per ajudar persones que no es podien satisfer les necessitats bàsiques, un 15% més que el 2016

Creix un 15% l'atenció per casos d'exclusió social

detail.info.publicated
Ordino

Creat:

Actualitzat:

La Creu Roja va atendre l’any passat 42 persones en risc d’exclusió social que no es podien satisfer les necessitats bàsiques. Corresponen als 48 expedients dels quals es va fer càrrec i que suposen un creixement del 15% respecte a l’any 2016, segons les dades incloses al balanç d’activitat de l’entitat. L’ajuda que se’ls va oferir es va concretar sobretot a garantir els àpats, tot i que també es van realitzar aportacions econòmiques per cobrir necessitats puntuals. Tot i així, el nombre de dossiers està lluny de les xifres dels pitjors anys de la crisi, com el 2015, quan es va arribar a atendre un 38% més de persones necessitades que actualment.

En concret, l’any passat es van abonar 644 euros per pal·liar “situacions complicades que requerien d’una atenció immediata”, remarquen des de l’ONG. Les prestacions més demandades van ser per pagar bitllets de transport –un bitllet d’autobús costa 1,85 euros–, productes de primera necessitat, com ara aliments o articles d’higiene, i també necessitats d’allotjament puntuals.

Quasi 2.000 àpats

El restaurant social de la Creu Roja, Cal Focall, va repartir l’any passat un total de 1.950 àpats a les 42 persones que va atendre en el marc del programa de lluita contra l’exclusió social de l’organització. El 66% dels usuaris van ser homes i el 43% tenien entre 40 i 54 anys i el 17% de 25 a 39. Un 29% de les persones a qui es va proveir de dinars o sopars eren joves de menys de 25 anys, mentre que el 12% en tenia més de 55.

Pel que fa al servei d’atenció domiciliària de la Creu Roja, l’any passat hi van recórrer un total de 326 persones, 114 dels quals ho van fer per primera vegada. Aquesta xifra significa que els usuaris del servei van augmentar un 35% l’any 2017 respecte al període anterior. La immensa majoria dels atesos van ser dones, el 82%, sobretot ancianes en situació de dependència, però també persones amb mobilitat reduïda o amb altres discapacitats i patologies. El 54% dels usuaris tenien entre 81 i 90 anys, el 17% més de 91, el 16% entre 71 i 80 i el 13% menys de 71 anys. El centre de coordinació de la Creu Roja, centralitzat a Catalunya, va atendre 12.430 trucades per atenció domiciliària. A banda, es van concedir 20 ajudes econòmiques, 12 de les quals per comprar cadires de rodes, mentre que el transport sociosanitari va registrar 127 sol·licituds noves i va acabar fent 40 serveis nous. En global, es van realitzar 10.000 serveis, dels quals 9.230 van ser de transport col·lectiu, 432 trasllats individuals i 354 de transport social.

Un altre dels altres eixos de l’ONG que van destacar va ser el de la integració laboral. Es van orientar unes 30 persones, el 23% de les quals van acabar trobant feina. Es tracta sobretot de gent de mitjana edat, el 63% d’entre 40 i 54 anys, tot i que també es va assessorar jovent. En concret, gent d’entre 25 i 39 anys en el 13% dels casos i menors de 25 en un 17%. Un 7% eren majors de 55 anys.

tracking