Economia

Uns 170.000 euros per activar la marca Andorra

L’empresa encarregada de crear-la preveu que en cinc o deu anys estarà posicionada al mercat

La marca Andorra tindrà una estratègia de 170.000 euros
detail.info.publicated

Creat:

Actualitzat:

La Confederació Empresarial (CEA), poc després de l’aprovació de la Llei d’inversió estrangera, es va adonar que l’Andorra del negoci, de la inversió i de la tecnologia era molt desconeguda al món. La reflexió que van dur a terme davant d’aquest fet els va dur a plantejar-se la necessitat de redefinir la marca Andorra i es van posar mans a la feina. Ho va explicar ahir Pere Augé, president de la comissió Marca Andorra i Comunicació de la CEA, en un acte en el qual es va donar a conèixer l’empresa encarregada d’establir un mecanisme de treball que posi en valor les virtuts del segell i el situï en el context internacional. Es tracta de Bloom Consulting, la societat que en menys de cinc mesos assegura que tindrà enllestida la feina per començar a posicionar la nova marca Andorra al món. La inversió, que pagaran al 50% la CEA i el Govern, serà de prop de 170.000 euros, i segons el director estratègic de Bloom Consulting, Gonzalo Vilar, es trigarà entre cinc i deu anys a posicionar-la en el mercat global. “Una marca d’un país no ha de ser un eslògan, ha de ser un sentiment, les característiques que fan únic aquell país”, va assenyalar Vilar, que va matisar que “no s’ha d’anar a tots els mercats, sinó a aquells on vols ser rellevant”. L’empresa, especialitzada en el desenvolupament i avaluació d’estratègies de marca país i marca ciutat, iniciarà al juliol la primera fase, que ha de durar dos mesos i que farà una diagnosi d’Andorra com a marca. La seguiran dues fases més, la d’estratègia i posicionament, perquè al novembre ja es puguin iniciar els 25 o 30 projectes que han d’activar la marca. Es crearà una oficina publicoprivada Marca Andorra que serà l’encarregada de tutelar-ne el desenvolupament.

A l’acte hi va assistir el ministre d’Economia, Gilbert Saboya, que va destacar el fet que Marca Andorra va “més enllà” d’un projecte de Govern, ja que ha de ser de “la societat andorrana”.

Uns 170.000 euros per activar la marca Andorra

tracking