Govern controlarà l'atenció dels funcionaris

L’executiu estudia instal·lar terminals de satisfacció a les taules dels treballadors perquè l’usuari valori el servei rebut

Govern controlarà l'atenció dels funcionaris

detail.info.publicated

Creat:

Actualitzat:

Govern estudiarà en una futura fase del pla de digitalització de l’administració la implantació de terminals de satisfacció a cada mesa del servei de tràmits, entre altres llocs, tal com va indicar ahir la ministra de la Funció Pública, Eva Descarrega. “La voluntat seria implementar petits terminals que podrien estar a cada taula i així podríem saber de manera més precisa si hi ha un servei que no dona satisfacció a l’usuari o la raó de la seva insatisfacció”, va afirmar. En aquest sentit, la ministra va afegir que “és una eina que ens podria ajudar a millorar el servi que oferim”.

Etiquetes:

A l’oficina de tràmits de Govern, al servei d’immigració, al Prat del Rull i al departament de Medi Ambient, l’executiu hi ha instal·lat unes terminals on des d’ahir els usuaris poden expressar el seu grau de satisfacció amb el servei prestat. L’aparell disposa de quatre botons, que són emoticones i representen la felicitat o l’enuig. D’aquesta manera un cop finalitzat el servei que necessiti, el ciutadà podrà valorar l’atenció rebuda. “Aquest sistema està implantat bàsicament a l’empresa privada. Sabem que hi ha terminals a 117 països i més de 4.000 organismes, i creiem que és una tendència actual apropar-se al ciutadà i que pugui expressar la satisfacció al respecte”, va dir.

De moment hi ha quatre aparells, que han tingut un cost de 3.700 euros, i s’espera ampliar-los perquè “ara mateix només podem fer una pregunta”. “Nosaltres l’anirem canviant, però no tindrem els resultats ni la valoració fins al cap d’un mes o tres, depenent del que decidim”, va dir.

Els sindicats, crítics

El portaveu de la plataforma de sindicats de la Funció Pública, Gabriel Ubach, va criticar ahir que el Govern tiri endavant aquest sistema sense abans satisfer els recursos necessaris per garantir una bona qualitat del servei. Ubach no va entrar a valorar la idoneïtat o no del mètode escollit, però va assenyalar que “primer s’han de tenir tots els mèrits i les formacions que fan falta i tot el necessari per donar el màxim de bona atenció al públic”. Un fet que “avui en dia sembla que va bastant escàs” a l’administració general, va retreure.

En aquest sentit, va afirmar que “difícilment podem opinar” sobre aquest mètode de control perquè “ni tan sols se’ns ha comentat”, i va aprofitar per demanar un cop més el cessament de la ministra Descarrega pel desacord dels sindicats amb la reforma de la Funció Pública.

CONTRACTAR GENT PER CONSOLIDAR L'ADMINISTRACIÓ

Descarrega va defensar la política de contractació de nou personal que està seguint l’executiu les darreres setmanes i que ha generat algun dubte entre l’oposició per la proximitat de les eleccions. La ministra va reconèixer que “estem cobrint moltes vacants que ara mateix ocupen treballadors eventuals o d’altres que estan buides, a més de les 88 places que vam aprovar al pressupost del 2018”. Descarrega va recordar que “amb la crisi el Govern va contenir la despesa i no incrementava el personal, així que un cop l’economia va millor hem volgut consolidar l’estructura de recursos humans per oferir el millor servei als ciutadans”. Els departaments que més personal contractaran són el d’Educació i el d’Exteriors per l’acord d’associació amb la UE.

tracking