Infraestructures

El PS, Liberals i SDP, junts contra l'heliport a les Tresoles

Critiquen la “inexistència” d’informes sobre la seva viabilitat econòmica

El PS, Liberals i SDP, junts contra l'heliport a les TresolesC. G.

detail.info.publicated

Creat:

Actualitzat:

SDP, el PS i Liberals d’Andorra van mostrar ahir el rebuig i els dubtes sobre la construcció de l’heliport nacional a la zona de les Tresoles, a Encamp. Representants de les tres formacions van participar en la reunió de la plataforma veïnal, que es va celebrar a la sala d’actes del comú d’Escaldes-Engordany i que va comptar amb gairebé un centenar d’assistents. La consellera socialdemòcrata a la corporació escaldenca, Cèlia Vendrell, va reiterar el suport als veïns i va afirmar que l’executiu de Toni Martí “sempre està d’esquenes a la ciutadania en la seva forma de gestionar els projectes, com ara l’heliport”. Vendrell va referir-se a “l’última estocada de l’aviació francesa amb el rebuig a validar els informes”. Un fet que, segons Vendrell, ha provocat que el Govern “continuï amb la seva improvisació, ara buscant una empresa privada”.

Estudi de viabilitat econòmica

A més, la consellera del PS va recordar el cas del Patapou i el de la Comella, en què “també ens van dir que era la millor ubicació per a l’heliport”. Finalment, Cèlia Vendrell va posar en relleu la mancança d’un informe de viabilitat econòmica que permeti saber “si l’heliport és viable o realment tindrem una infraestructura que haurà d’assumir Govern”.

En aquest sentit, el conseller general d’SDP, Víctor Naudi, va apuntar que “el primer que s’hauria d’haver fet és un estudi de possibilitats i de viabilitat econòmica”, que, va remarcar, “actualment no existeix”. “Entenem que potser l’heliport és una necessitat, però cal tenir clar els passos que s’han de seguir”, va afegir. Així mateix, Naudi va destacar “la importància de conèixer el retorn del finançament”. És a dir, “de saber el nombre d’usuaris que tindrà l’heliport, però tampoc existeix cap informe”, va dir. Quant al pressupost de l’obra, el conseller general va afirmar que “és difícil saber quant costarà perquè l’estudi és molt inconcret”, si bé va xifrar el cost de la infraestructura en uns “10 milions d’euros com a mínim que podrien arribar a multiplicar-se per dos o per tres”.

Pel que fa a les afectacions sobre la ciutadania, el conseller liberal al comú d’Escaldes-Engordany Marc Magallón va recordar que l’informe que el seu partit va encarregar apunta que l’impacte acústic superaria els límits recomanats. “Segons el text de Govern, podria haver-hi un mínim de 15 i un màxim de 60 vols diaris”, va alertar el portaveu de la plataforma, Alfons Miralles.

tracking