Compartir
Accedir
Subscriu-te Iniciar sessió
Buscar
DIARI D'ANDORRA DIARI D'ANDORRA DIARI D'ANDORRA
seguretat social

La CASS insta a crear una caixa per a una segona cotització voluntària

Es faria un organisme públic on assalariats i treballadors per compte propi fessin aportacions voluntàries cada mes per tenir millor pensió
La Caixa Andorrana de Seguretat Social (CASS) ha proposat al Govern la creació d’una segona caixa de cotització perquè els assalariats i treballadors per compte propi que vulguin puguin fer una aportació complementària que els garanteixi una pensió més alta. Aquesta caixa seguiria el model de Mònaco o Liechtenstein, on existeix per garantir un nivell de pensió mínim. La segona caixa de cotitzants seria pública i comptaria amb un rendiment similar al que oferirà la Seguretat Social en la compra de punts habitual. El projecte es troba tan sols dibuixat, però no concretat. Encara calen establir paràmetres importants com ara
  • #8 Porto 43 anys pagant
    (02/04/18 21:36)

    Sóc d'Andorra i funcionària. Vaig començar a treballar a la privada als 15 anys. Porto tota una vida pagant a la CASS. Aneu-vos a pastar fang una estona. Si la Cass va malament és perquè s'ha fet una mala gestió i els polítics tenen part de culpa.

    Respondre
  • #7 Nazaret
    (02/04/18 19:23)

    Si el gestiona el fons de pensions de Noruega m'apunto. Per que amb l'històric de la CASS o dels fons de qualsevol entitat d'aquí espero que no tinguin la poca vergonya de ni plantejar-ho.

    Respondre
  • #6 Prou
    (02/04/18 18:37)

    Una altra caixa per a rebentar-la. No, gràcies. Un vaga general és el que cal.

    Respondre
  • #5 The Observer
    (02/04/18 16:16)

    Si recuperem els calers de les Bodegues Mejía i altres inversions diguem que poc rendibles i cobrem els pisos de la CASS a preu de mercat igual tenim superàvit

    Respondre
  • #4 Alibaba
    (02/04/18 15:10)

    Si no està subjecte a una llei de responsabilitat política no gràcies, serà una segona caixa per poder "ficar-li mà" ....

    Respondre
  • #3 Jo no soc tonto
    (02/04/18 10:55)

    Una vergonya de dimensions apocalíptiques, la solució és seguir pagant cada dia més i més? Més impostos, menys drets i prestacions, tot sense garanties de jubilació a 20 anys vista? A més sabent que la classe política s'ha apujat el sou un 10%? Però us creieu que som imbècils?

    Respondre
  • #2 VILETON
    (02/04/18 09:36)

    Si son els mateixos que gestionen i la política i fica el nas un cop més, NO GRÀCIES !! 

    Respondre
  • #1 karlitos
    (02/04/18 09:09)

    El Govern ho te que fer,es financiar la CASS con la CASS (fons de pensiò)) financiò el Govern de (Josep Pintat 1988) al seu dia per la compra de FEDA, sense cobrar interessos i sense participaciò de ser una part seva........!Un fraude com una Catedral.

    Respondre
8
Diari d'Andorra Twitter

Opinions sobre @diariandorra

Envia el teu missatge
HELISA - Gestor de continguts