Compartir
Accedir
Subscriu-te Iniciar sessió
Buscar
DIARI D'ANDORRA DIARI D'ANDORRA DIARI D'ANDORRA
Consell de ministres

El Govern va adjudicar el servei de bici elèctrica a l'oferta més barata

Cinca afirma que l’altra empresa que va concórrer al concurs calculava una subvenció pública de prop de 260.000 euros anuals, el doble que la guanyadora
Les bicicletes elèctriques que es van fer servir en la prova pilot del 2014.

Govern va adjudicar la bici elèctrica a l'oferta més baixa

Les bicicletes elèctriques que es van fer servir en la prova pilot del 2014.

Fernando Galindo
Actualitzada 08/03/2018 a les 16:16
El ministre portaveu, Jordi Cinca, va defensar ahir, en la roda de premsa posterior al consell de ministres, l’adjudicació del servei de bicicletes elèctriques a Montre, S. L., concessió que qüestiona l’altra companyia que va concór­rer al concurs. La licitadora que va perdre va interposar un recurs administratiu al Govern que l’executiu ja ha desestimat, tal com va explicar Cinca, que va recordar que ara està en mans dels responsables decidir si van a la Batllia. Una decisió que, segons fonts properes a l’empresa, estan valorant. “L’element més rellevant” que va fer decantar la balança en favor de Montre, S. L., que va realitzar la prova pilot de bici elèctrica del 2014 sota la marca Pedaland, va ser l’oferta econòmica, notablement més barata.
Tal com va recordar el ministre, el plec de bases ja preveia que hi pogués haver subvenció pública (compartida entre el Govern i els comuns) si els licitadors presentaven unes xifres de negoci que posessin de manifest que no n’hi havia prou amb el que els usuaris pagaran pel servei per al seu manteniment. Tots dos licitadors plantejaven la necessitat de subvenció, però la de l’oferta guanyadora era de 130.000 euros anuals mentre que “l’empresa que va acabar perdent fixava aquesta subvenció en pràcticament el doble, prop de 260.000 euros, i aquest va ser un dels elements que van fer que aquesta oferta fos menys valorada”. Fonts properes als adjudicataris van explicar que compten amb un patrocinador i que això abarateix la seva proposta, i que es comprometen a rebaixar la subvenció quan hagi transcorregut la meitat del temps de concessió (és de deu anys pror­rogable a cinc més) si el nombre d’usuaris ho permet.

Discrepàncies
Jordi Cinca va manifestar que el Govern havia desestimat “punt per punt els diferents arguments” plantejats pel licitador perdedor en el seu recurs i es va referir, preguntat per la premsa, a un element concret: que l’oferta gua-nyadora inclogués documentació en francès. El ministre va puntualitzar que en qualsevol concurs el licitador pot presentar documentació en un idioma que no sigui català si es tracta de complements tècnics. I que el guanyador ho havia fet en francès i el recur­rent en castellà. Segons fonts properes, el recurrent va plantejar d’altres elements contra l’adjudicació: es queixava que s’hagués puntuat extra Montre, S. L., per l’experiència que li va donar haver efectuat la prova pilot quan llavors (l’any 2014) no tenia el registre de comerç, també denunciava que el model de bici proposat no podria circular amb temperatures de menys de 2 graus o que en l’oferta presentada s’havia adjuntat un document amb data posterior a la de finalització del termini de presentació d’ofertes. Al seu torn, fonts properes als adjudicataris van replicar que qui aportarà la tecnologia serà el fabricant King Meter i que serà un model de bici nou que s’estrenarà a Andorra preparat per circular a temperatures sota zero, que ja existien com a societat el 2014, que el que s’ha fet és el canvi de S. A. a S. L. i que el document amb data posterior a la finalització del concurs és un escrit en el qual es van transcriure les respostes a les preguntes que van haver de contestar durant la presentació que van fer de la seva oferta –l’altra licitadora també la va fer– i que van entrar via el servei de Tràmits.
Finalment, Cinca va desmarcar aquest conflicte del que va denunciar Liberals al Consell sobre el model triat per finançar el servei i que va tornar a defensar.

RECURS CONTRA LA SENTÈNCIA DE LES PLACES DE MESTRE
El ministre portaveu va anunciar la decisió de presentar un incident de nul·litat al Superior contra la sentència del mateix tribunal que obliga el Govern a repetir el concurs per cobrir vint places de professors arran del recurs d’una de les persones que s’hi van presentar. El Govern defensa que el concurs es va fer conforme a la norma i que l’aspecte formal que apunta el Superior per declarar-lo nul, que no constés per escrit la delegació a professionals d’algunes tasques relacionades amb l’edicte, no va tenir cap incidència en els resultats de les proves i del demandant. Tot i així, a partir d’ara es farà constar per escrit aquesta qüestió. Govern també es planteja recórrer contra la sentència que l’obliga a indemnitzar Francesc Robert.

LES MESURES SOBRE L'HABITATGE ES MANTENEN
Govern i comuns abordaran en una nova reunió demà el paquet de mesures anunciat pel ministre Xavier Espot per facilitar l’accés a l’habitatge de lloguer. Després d’una primera reacció contrària dels cònsols a propostes com ara la rebaixa de la cessió obligatòria o la taxa als pisos buits, Cinca va indicar que el Govern les manté i que demà s’aprofundirà en cadascuna d’elles, i en tot cas “veurem si alguna cal descartar-la per inviable o inassumible”, si és que així ho manifesten els comuns. Tanmateix, i sobre la problemàtica dels apartaments turístics, va avançar que l’executiu compta que la nova reglamentació per regular aquests lloguers estigui aprovada a final de mes.
  • #10 Joan
    (08/03/18 21:13)

    Eren potser mes cars perque posaven mes bicis??? La proposta guanyadora nomes posa 45 bicis!!!! Cadascúna de les bicis costará 3000€ a l'any de subenció!!!

    Respondre
  • #9 Mr Dolar
    (08/03/18 16:42)

    Money, money, money, money, ...

    Respondre
  • #8 albert
    (08/03/18 15:32)

  • #7 prouuuu
    (08/03/18 14:33)

    quina mania i afició a les subvencions. quina afició dels governants a intervindre en la economia. si sou tots empresaris frustrats!

    Respondre
  • #6 karlitos
    (08/03/18 13:43)

    Tindren preu, calitat ja ho veuren......Les pròximes eleccions volen un Govern mes barat......

    Respondre
  • #5 Y siempre más barato
    (08/03/18 11:56)

    Buscant per internet, encara ho haguessin trobat més barat.
    Total es tracta de un servei sense importancia ni futur...

    Respondre
  • #4 Batdefu
    (08/03/18 11:27)

    Aixo s'en diu negoci rodo pels amics, inversio 300.000€ - 400.000€, i cada any 130.000€ de subvencio durant deu anys.
    O sigui, 130.000 x 10 = 1.300.000 de subvencio - 400.000 d'inversio = 900.000€ de diner public que ens repartim entre els amiguets.
    Manda huevos!!!!!

    Respondre
  • #3 Urgog
    (08/03/18 11:24)

    A Andorra, estem acostumats a fer les coses a patades ! 

    Respondre
  • #2 La carreta devant dels bous
    (08/03/18 10:05)

    Posen la carreta devant dels bous, no ho entenc de quants carrils bici disposen per dintre de les ciutats, sobretot de la capital i Les Escaldes? Quina conexió via carril bici hi ha entre Sant Julia i Andorra? No ho entenc sempre fent les coses a patades i improvisant aixi no es fan les coses

    Respondre
  • #1 Roger
    (08/03/18 08:56)

    I que sigui més barata vol dir que serà millor? I el servei i el manteniment? Ho faran igual que la més cara? Mmmmmmm .....

    Respondre
10
Diari d'Andorra Twitter

Opinions sobre @diariandorra

Envia el teu missatge
HELISA - Gestor de continguts
© Diari d’Andorra
(Premsa Andorrana) 2005-2016 - C/ Bonaventura Riberaygua, 39, 5è pis - Telèfon : +376 877 477