x

Ens agradaria enviar-te les notificacions per a les últimes notícies i novetats

PERMETRE
NO, GRÀCIES
Compartir
Accedir
Subscriu-te Iniciar sessió
Buscar
DIARI D'ANDORRA DIARI D'ANDORRA DIARI D'ANDORRA
accident forapista

Allau mortal a Arcalís

El guia d’alta muntanya Borja Ayed, de 34 anys, va perdre la vida ahir mentre feia tasques de preparació del Freeride Wold Tour
Un resident de 34 anys de nacionalitat espanyola va perdre la vida ahir a primera hora de la tarda després de no poder superar una aturada cardiorespiratòria en quedar atrapat per una allau a la zona forapista tancada al públic del Baser Negre, a Arcalís. Es tracta del guia d’alta muntanya Borja Ayed, que va morir mentre es trobava fent tasques de preparació del Freeride World Tour amb una segona persona, un altre guia d’alta muntanya de nacionalitat francesa de 32 anys. Al tancament de l’edició restava ingressat a l’hospital de Meritxell amb “lesions importants” al genoll, segons fonts del
  • #8 Ramón
    (03/03/18 16:18)

    Jo vaig perdre el meu fill amb 25 anys en una allau als Andes ara fa 4 anys i se perfectament el que es perdre una persona que estimes.
    Em semblen fora de lloc algúns dels comentaris.

    Respondre
  • #7 Derock
    (02/03/18 14:40)

    George va dir..
    La Muntanya no cobra rés. Aquest pobre xic ha pres la decisió. S'ha de respectar els homes i la natura.

    Respondre
  • #6 Jo
    (02/03/18 13:15)

    Borja, no es un adeú per sempre.
    Descansa en pau.

    Respondre
  • #5 Desconeixement
    (02/03/18 12:46)

    Esquiador va dir..
    En cap moment se'ls va obligar a anar-hi. Era el seu dia de festa, i de manera voluntària va decidir anar-hi, tot saltant-se les recomanacions del personal tècnic de l'estació. Desgràcies com aquestes no haurien de passar mai, però tampoc podem carregar l'organitzacio del prova de les culpes d'un acte voluntari. Si per una cosa destaca Freeride World Tou r es per vetllar per la seguretat de tots els membres de l'equip i dels riders. Si el dia no es l'adient, s'anul·la la prova, com ha passat infinitats de vegades. Em sap molt greu pel guia, però era totalment conscient al que s'exposava, i de manera lliure va decidir pujar-hi igualment a una zona tancada i amb un elevat risc d'allaus. NO sé en què estaven pensant, amb l'alt grau de coneixemnet d'aquestes qüestions tècniques que tenia. Les meves condolències a la família i amics, em consta que era un noi molt estimat i molt professional.

    Respondre
  • #4 Esquiador
    (02/03/18 12:11)

    En un dia com ahir, anar al Baser Negre... Tens tots els numeros per que et caigui una allau! Ja li val a l'organització! Descansa en pau Borja.

    Respondre
  • #3 Lo Rector
    (02/03/18 11:08)

    George va dir..
    La muntanya no cobra res de res. I masses vides referent a què? I quantes als Pirineus ?

    Respondre
  • #2 George
    (02/03/18 09:17)

    No creieu que la muntanya s'està cobrant massa vides?

    Respondre
  • #1 Un d'aqui
    (02/03/18 08:40)

    Proves esportives com aquesta que en un percentatge elevat poden comportar la perdua de la vida, s'han de prohibir,si algú lesvol practicar que ho faci a la seva consciència,però les estacions d'esqui no s'h tenen que implicar ni promocionar.Toqueu el dos cap a n altre lloc.

    Respondre
8
Diari d'Andorra Twitter

Opinions sobre @diariandorra

Envia el teu missatge
HELISA - Gestor de continguts