Compartir
Accedir
Subscriu-te Iniciar sessió
Buscar
finances

L'INAF alerta del risc d'invertir en criptomonedes en considerar-les molt volàtils

Actualitzada 02/01/2018 a les 06:52
L’Institut Nacional Andorrà de Finances (INAF) ha emès recentment un comunicat en què alerta del risc d’invertir en criptomonedes en general, “atès que poden ser extremadament volàtils i que no compten amb cap mena de protecció per a l’inversor”. També informa que l’Autoritat Europea de Valors i Mercats (ESMA) ha alertat dels riscos sobre les ofertes inicials de monedes (ICO) per als inversors mitjançant l’emissió d’una declaració. L’INAF adverteix que tant les ICO com les criptomonedes, per la seva naturalesa, “podrien suposar un risc significatiu de frau, blanqueig de diners i finançament del ter­rorisme”. Malgrat l’alerta, l’organisme assegura que l’INAF continua apostant per les noves tecnologies Fintech i en general pels avanços tècnics i reguladors en el sector financer, però sempre assegurant la protecció dels inversors.
  • #10 Martí
    (15/01/18 14:50)

  • #9 Geroni
    (15/01/18 14:48)

    Pregunta dirigida als lectors Andorrans.

    Tinc una familiar a Andorra que s'ha animat a invertir en criptomonedes, pero hi ha exchanges com COINBASE que no deixen encara ara enviar i rebre diners des de comptes andorrans. Algú sap d'algun exchange des del qual es pugui canviar fiat(Euros,USD) per Criptomonedes, utilitzant compte corrent andorrà?

    Moltes gràcies!

    Respondre
  • #8 iNFORMACIÓ
    (02/01/18 21:07)

    La nova tecnologia de supercomputació quàntica, ja desenvolupada però no prou operativa, doncs manca resoldre el repte de la nova programació dels Qbits, permetrà trencar qualsevol sistema d'encriptació actual (basats fonamentalment en la resolució del producte de nombres primers) quin un ordinador actual tardaria anys en resoldre, però un de quàntic ho podrà fer en qüestió de segons.  La única solució estarà en la utilització del principi d'indeterminació de Heisemberg, que no és el cas dels Bitcoins, ni del sistema d'encriptació bancari actual.  CAP DELS DOS SON SISTEMES SEGURS.

    Respondre
  • #7 Nazaret
    (02/01/18 21:03)

    Si l'argument dels nostres "experts" és la volatilitat, ja podem plegar. Per cert, m'agradaria creure que a aquesta conclusió han arribat en un parell d'hores de treball sense haver de pagar a cap altre "expert" perquè els il·lumini.

    Respondre
  • #6 nestor
    (02/01/18 18:00)

    alguna podria ser un frau, pero fer un comunicat sense saber jajajaja es top10, hi han banks ja fututs en criptos , bbv, credit agricole, santander etc.. etc..., a veure señors , es una evolucio logica, els bancs actuals estan obsolets, amb criptomonedes el "blockchain" l'hi fot mil voltes a qualsevol trasnferencia bancaria, el blockchain no es nomes criptomonedes, una tranferencia es molt mes rapida cuestio de minuts, comisions molt molt molt baixes, señors de inaf us convido a tots a llegir una mica del tema , no parleu sense saber

    Respondre
  • #5 Soros
    (02/01/18 16:11)

    No s'hauria d'invertir res que no s'estigui disposat a perdre.

    Respondre
  • #4 Perdò?
    (02/01/18 15:04)

    Des de quan el L'INAF es preocupa per la salut financera de les nostres butxaques?

    Respondre
  • #3 Bitcoin
    (02/01/18 15:00)

    No entenc aquesta notícia,Crec que és una notícia per enderrocar el bitcoin, però,hi ha algun producte segur i que no estigui subjecte al risc avui en dia en economia?

    Respondre
  • #2 raul
    (02/01/18 13:13)

    Anda!!! Ara es donen compte??? Qui vulgui arriscar se es el seu problema. Blanqueix? Terrorisme?? Tenen idea dels controls per poder comprar ara criptomonedes? Pot ser haguessin fet la feina quan bpa ara no estarien donant alertes inutils. Mes val que treballin i facin be la feina!!!!

    Respondre
  • #1 bancs tampoc fiables
    (02/01/18 07:55)

    Invertir en el que ofereixen els bancs potser també és dolent, s'hi perd molt i està carregat de comissions encobertes.

    Respondre
10
Diari d'Andorra Twitter

Opinions sobre @diariandorra

Envia el teu missatge
HELISA - Gestor de continguts