Compartir
Accedir
Subscriu-te Iniciar sessió
Buscar
DIARI D'ANDORRA DIARI D'ANDORRA DIARI D'ANDORRA
Futur de les pensions

Vuit mil de compromesos, mil a la caixa

Els 129 milions de punts comprats pels afiliats de la CASS suposen prop de vuit mil milions d’euros destinats a pagaments futurs, i en el fons de pensions n’hi ha 1.200
La Caixa Andorrana de Seguretat Social té 129 milions de punts de pensions venuts als afiliats. El càlcul directe comporta que hi hagi un compromís directe de pagar 5.500 milions d’euros cor­responents a la translació directa d’aquests 129 milions de punts. Aquí cal afegir-hi, però, dos factors: les pensions que s’han d’anar pagant a totes aquelles persones que ja s’han jubilat, i els drets que tindran els vidus a cobrar la meitat de la pensió del cònjuge. En total, més de 7.500 milions amb tendència cap als 8.000. Cal recordar que el càlcul inclou l’esperança de vida mitjana actual, que
  • #28 Magdalena
    (31/12/17 13:27)

    Bitcoin va dir..
    Estoy de acuerdo con el bitcoin, además hay otros mejores incluso , pero como son unos ineptos enchufados

    Respondre
  • #27 Marta
    (27/12/17 18:05)

    L'explicació del Diari d'Andorra ha estat molt clara per comprendre una de les causes de perquè hem arribat a l'extrem en el que estem. Però el que no entenem és perquè la CASS no fa res amb tots aquests "xupopteros" qui estant de baixa els veus de bar en bar, de discoteca en discoteca o treballant en negre.
    Jo personalment he denunciat a l'agost a la CASS el cas d'una dona qui, estant de baixa, es va personar en un estament públic per opositar a un lloc de feina. I he denunciat que anar a treballar no "pot" però sí pot anar de pic-nic, pot portar la canalla a cole, anar a la compra i carregar bosses i en definitiva fer una vida normal, pagada per la resta. Aquesta dona segueix de baixa a data d'avui.
    Sé que aquests "xupopteros" no són qui han fet ni fan el pou a la CASS, però hi col.laboren, i fan mal estar en la resta de la població.
    En fin...

    Respondre
  • #26 Problema estructural greu
    (27/12/17 16:44)

    El tema es molt greu, no mes heu de veure les bosses de compra que porten la gent que be a Andorra, comerç a la baixa, bancs a la baixa, construcció a la baixa, funcionaris i govern es retroali.enten els uns altres, un govern que no mes els preocupe els del seu entorn i que no vol moures per adapatar al país als nous temps tenen por de perdre privilegis i no mes seguir en el mono tema del tabac i poca cosa mes, Andorra te un problema estrctural greu, si no es canvia la orentiació malament rsi i no fa la pinta.

    Respondre
  • #25 Bitcoin
    (27/12/17 16:31)

    Cal bescanviar immediatament el fons de pensions a Bitcoins. Tot resolt! 

    Respondre
  • #24 Joan
    (27/12/17 16:20)

    La premsa al servei de l'Estat i l'Estat al servei de la Banca, ens heu venut però ha de semblar una altra cosa veritat?

    Respondre
  • #23 on es la fiscalia? liquidació de la CASS svp
    (27/12/17 15:42)

    Una piramidal en tota regla, i per imperatiu legal. Enlloc de parar-ho i evitar que la bola es faci mes gran, incrementem cotitzacions, i fem el frau mes important. Estafa sistematica que ha servit per afavorir 50 espabilats, 100 listillos, 150 consultors externs i un centenar de treballadors comodament instalats. Aquests ultims no s'estan fent rics, biensur, pero no tenen l'estress del sector privat, i van fent.

    Respondre
  • #22 Toronja
    (27/12/17 14:42)

    Agenda política per al 2018, després de les borratxeres i afartaments propis de les festes us encaixarem la reforma laboral i com podeu comprendre ens quedarem amb els diners cotitzats des del 68, però no us poseu nerviosos, de moment seguiu bevent alcohol que estareu m'es tranquils i això tributa en impostos ....

    Respondre
  • #21 Sortir al carrer!
    (27/12/17 14:39)

    S'ha de sortir l carrer per tot això què està passant amb la CASS, perquè el partit què està governant (DA), no fa res al respecte i nomès teoritza, per tot això de l'acord d'associació amb l'UE... Realment ens mereixem tot això?? Al nostre treball ens exigeixen de fer bé el treball, els que estàn al govern actualment, qui els hi està exigint que facin bé les coses?? L'oposició?? Mobilització ja! Quan la fem?

    Respondre
  • #20 Marc
    (27/12/17 14:18)

  • #19 karlitos
    (27/12/17 13:53)

    JORDI CUIXART va dir..
    Jo sortire al carrer amb tu Jordi, per Andorra es el que compta, lo demes es merda..... i anti Europa.

    Respondre
Veure’n més
28
Diari d'Andorra Twitter

Opinions sobre @diariandorra

Envia el teu missatge
HELISA - Gestor de continguts