energètica

Calvó defensa Moles a la direcció de FEDA i assegura que no el rellevarà

La ministra rebutja que el malestar dels empleats estigui motivat per la tasca del director

Calvó defensa Moles a la direcció de FEDA i assegura que no el rellevaràFernando Galindo

detail.info.publicated

Creat:

Actualitzat:

La ministra de Sostenibilitat avala la tasca d’Albert Moles al capdavant de FEDA i rebutja que ell sigui el motiu del mal clima laboral tal com van denunciar els delegats de personal quan van assegurar que aquest malestar s’arrossega des que està a l’energètica, que les coses no funcionen com caldria i que a la direcció “ja li està bé”. Sílvia Calvó remarca que Moles “va arribar fa deu anys i llavors no se’n parlava d’això, potser s’ha anat acumulant pels canvis organitzatius i per la nova llei de FEDA”, i apunta que abans era “una empresa molt familiar, amb unes línies de treball molt tradicional, ara s’està transformant i necessita més capacitació i més professionalització”, i aquestes modificacions tenen repercussió entre els treballadors.

Calvó subratlla, en declaracions a la ràdio del Diari, que en “cap cas es plantejaran canvis a la direcció. Albert Moles és una persona molt implicada i els que el coneixen entenen que no és ell el problema, i si s’ha de plantejar algun canvi organitzatiu mínim es farà, però no un gran canvi que era per fer front als nous reptes”, i hi afegeix que les decisions adoptades ara “és que hem de fer ajustaments, implicar millor i explicar millor amb el suport que calgui”. Perquè el que sí admet la ministra és que a FEDA “és veritat que feia temps que veiem que hi havia certa tensió a l’equip”, i atribueix el mèrit d’haver detectat aquesta situació a Albert Moles, recordant que “ens ho va traslladar ell mateix, que sembla que ara tot apunta cap a ell, i va proposar fer un estudi de clima”.

Valoracó del lideratge

Sílvia Calvó destaca la iniciativa que va tenir Albert Moles per analitzar la situació de l’empresa perquè precisa que l’estudi de clima laboral “valora el nivell de satisfacció dels empleats però també el teu sistema de lideratge, i és una persona prou autocrítica per haver fet aquesta proposta”. L’estudi ha permès, segons la ministra, disposar d’un diagnòstic per definir elements molt concrets que tenen impacte en la satisfacció dels empleats, l’entorn de la comunicació entre la direcció i la plantilla i de les noves línies de treball. La titular de Sostenibilitat i màxima responsable de l’empresa energètica incideix que aquest resultat serveix per “fer propostes de millora, s’han creat grups de treball on s’ha fet participar els empleats i les anirem implementant”. Tanmateix, puntualitza que els efectes d’aquests canvis en el clima laboral de l’elèctrica no seran immediats, “perquè això no es fa en un mes ni en dos, i de vegades duren entre un i dos anys”.

Calvó emfatitza que l’enquesta de satisfacció que es va fer entre els clients revela “els millors resultats en molts anys, el que assegura cada vegada un servei millor per al client”, i projecta aquesta situació en el que ha de succeir entre el personal. Així, insisteix que “entenem que FEDA satisfà els clients i també ho ha de fer amb els empleats i ara ens hem d’ocupar d’això”.

La ministra assegura que per abordar els canvis no es pot deixar de tenir en compte que l’empresa està immersa des de fa un temps, com totes les energètiques de l’entorn, en una diversificació de línies que no són les tradicionals, “que ens conforta molt perquè el client ho veu bé”, però que ha afectat la plantilla. Calvó especifica que el canvi d’organigrama que es va fer el 2014 “centrat a poder implementar aquestes noves línies de treball, potser vam fer l’error de no acompanyar-lo amb prou informació i prou seguiment”. I aquests són els elements que han repercutit en el malestar de la plantilla i els que els màxims responsables de l’empresa energètica volen resoldre.

L’aposta de FEDA és ara “estar més dirigida a la tecnologia i a la innovació”, assenyala Calvó, amb l’objectiu de seguir la feina que fan moltes elèctriques que s’estan transformant per donar resposta a un client molt diferent, que gairebé pot controlar el que consum i a quin preu en cada moment. La conclusió de la ministra és que “aquesta situació fa que les empreses hagin de canviar, i crec que això també crea tensió”.

Noves exigències laborals

El motiu és que la nova manera de treballar i l’evolució de l’empresa comporta noves exigències per als empleats. “Ara s’està demanant molt més als treballadors amb reptes que no són tradicionalment els seus, i això crea certa tensió”, insisteix la ministra, alhora que reconeix part de culpa en el malestar que s’ha acabat generant, segons es dedueix de les manifestacions dels delegats de personal al Diari i que també ha denunciat en ocasions des del PS el conseller general Pere López. Sílvia Calvó afirma que “potser no hem estat prou atents i ara engeguem un procés per explicar millor i integrar millor els empleats de FEDA, que entenc que donen un servei molt satisfactori”.

tracking