Compartir
Accedir
Subscriu-te Iniciar sessió
Buscar
Estadística

Govern i els comuns han doblat la despesa de personal des del 2000

L’executiu ha passat de gastar en sous de funcionaris 45 milions a més de 100
Les despeses de personal es disparen i les inversions cauen en picat. Aquest és el balanç de l’anàlisi des del 2000 de l’evolució de la despesa del Govern i els comuns, però és a les administracions locals on el contrast és més evident. Quan va començar el segle l’executiu es gastava 45 milions en sous de funcionaris i tots els comuns en sumaven 24. El 2015, últim any amb les dades de l’estudi, el Govern havia superat els 100 milions i els comuns els 48. Percentualment, les administracions locals literalment han doblat el que es gasten en salaris de funcionaris,
  • #10 pepe
    (30/03/17 14:14)

    gastos de personal es el eufemismo para decir q los altos cargos se han subido sus sueldos, el de su secretaria/o y el de sus compis, familiares y amigotes enchufados, al q de verdad saca el trabajo y se ha ganado la plaza, a ese, ni agua....

    Respondre
  • #9 Cortina
    (26/03/17 21:29)

    Bueno ja han desviat l'atenció ! Els funcionaris tenen la culpa; no és noticia que el cap de govern fes treballs d'arquitecte al comu, ni que el ministre de finances estigui investigat pel tribunal de corts nooo, la noticia son els funcionaris. Quants n'hi ha de mes ? Perque pel que jo se de funcionaris ja fa anys que no se'n fa de nous. O millor dit: quants n'ha fet aquest govern des del 2011 ?

    Respondre
  • #8 subsidiats
    (26/03/17 21:11)

    A tants endollats a canvi del vot, Govern i comuns han anat creixent i hem creat dues generacions de subsidiats i ara ho estem pagant.

    Respondre
  • #7 especificitat andorrana
    (26/03/17 21:06)

    És una animalda la pasta que es gasten en funcionaris. Com els han col·locat a la majoria a canvi del vot no hi ha res a dir. Ho han fet i fan tots els partits. Com és una especificitat andorrana igual la UE ens la deixa preservar.

    Respondre
  • #6 MARKLIN2
    (26/03/17 17:56)

    Doncs per uns 70000 habitants nadem en l´abundancia.

    Respondre
  • #5 Endollats
    (26/03/17 16:09)

    Si els funcionaris no tinguessin dret a vot, no n'hi haurien tants. Uns i altres han matat Andorra. Els qui "endolllen i els endollats".

    Respondre
  • #4 Jordi
    (26/03/17 15:05)

    ¿ Podeu dir-me quantes empreses (que no siguin públiques) han doblat la despesa de personal des del 2000 ? Cap, adminsitració pública sí. Per refelxinar-ho.

    Respondre
  • #3 John Nieve
    (26/03/17 10:33)

    i en canvi els serveis son els mateixos a que l'any 2000... i a sobre de mala qualitat... i ara recapten IRPF i tot continua igual o pitjor... ens estan ofegant a la classes mitja amb sous congelats, lloguers disparats, poca etica a la politica.... que fem? canvi de govern a les properes eleccions?

    Respondre
  • #2 Malament anem
    (26/03/17 10:01)

    Estem en un pais abocat ala ruina,aquesta politica de favors i favorets amb diner pùblic no pot continuar,hem perdut tots els punts cardinals,i sobretot els comuns no es saben administrar,no pot ser que comuns com Canillo i Ordino tinguin una despesa mensual de 1.000.000 d'euros.

    Respondre
  • #1 GDR
    (26/03/17 09:15)

    En un "micro" país com Andorra, no és normal. Penso que això és un amagatall de l'atur perquè no necessitem tant personal als Comuns i a Govern. I això necessita més sous ! Ens hem tornat MASSA burocràtics em molts aspectes. Tampoc hi ha serietat. He vist casos que amb tanta paperassa, a vegades ni el personal de Comuns sap el que ha de fer o dir ! Ens passem a tot arreu el temps a signar documents ! Sempre copiem i estem arribant a un punt que és preocupant. Hem de recordar que Andorra globalment és una "petita ciutat" que vol viure com un gran país ! Però no tenim ni l'envergadura ni l'experiència. Sabem d'on venim però no sabem a on anem ! 

    Respondre
10
Diari d'Andorra Twitter

Opinions sobre @diariandorra

Envia el teu missatge
HELISA - Gestor de continguts