xarxa viària

França invertirà 160 milions en la reforma integral de l'RN-20

El Govern aportarà 10,5 milions en un projecte de 21 que acabarà amb els talls per les nevades

França invertirà 160 milions en la reforma integral de l'RN-20SFG

detail.info.publicated

Creat:

Actualitzat:

França impulsarà un projecte de reforma integral de la carretera RN-20 entre Tarascó i el túnel de Pimorent que suposarà una inversió de 160 milions d’euros i permetrà millorar la seguretat de la via i acabar amb els talls que es produeixen per culpa de les nevades. Pel que fa a les mesures de protecció de les allaus, s’invertiran 21 milions en l’anomenat cor­redor d’allau H2, situat a l’Ospitalet, que és el que obliga a tallar l’accés al Principat. D’aquests, Andorra n’aportarà un màxim de 10,5, segons va donar a conèixer el ministre d’Interior, Xavier Espot, que es va reunir ahir amb la prefecta de l’Arieja, Marie Lajus; el president del Consell del Departament de l’Arieja, Henry Nayrou, i el director interdepartamental de carreteres del sud­-oest, Hubert Ferry-Wylczeck.

Espot va afirmar en declaracions al Diari que es tracta d’una injecció econòmica “sense precedents” que suposarà “una millora de la confortabilitat i la seguretat en el trajecte”. En concret, l’obra inclourà una desviació a l’altura del túnel de Tarascó, que serà el canvi de més envergadura, i també millores en els trams amb més revolts i el desdoblament de la via en alguns punts encara per concretar. “Si això tira endavant, i avui ha quedat clar que així serà, estarem en disposició que els talls a la carretera passin a ser història”, va assegurar el ministre. A més, va posar de manifest que les actuacions repercutiran en un escurçament del viatge fins a Tolosa. “Si al desviament de Tarascó hi sumem els dobles carrils i la solució al problema dels revolts el trajecte es veurà reduït”, va resumir.

L’obra requerirà diverses fases d’execució que començaran el 2018 i es podrien allargar fins al 2030, va indicar Espot, si bé els resultats ja serien palpables el 2020. Un projecte que per la seva magnitud “suposarà una millora molt significativa per a Andorra i el desenvolupament econòmic del país i particularment del Pas de la Casa”, va afirmar el ministre.

Més visitants al Pas

El titular d’Interior, que va viatjar ahir a Foix amb l’ambaixadora d’Andorra a França, Cristina Rodríguez, va recalcar que la disminució del temps i la millora en la seguretat i comoditat faran que els nuclis de població de la zona viatgin més al Principat. “Són ingredients que contribueixen a fomentar que la gent vingui a Andorra i traiem el Pas del seu aïllament”, va dir.

La reunió d’ahir, que Espot va qualificar d’“important i significativa”, es va produir l’endemà que el cap de Govern, Toni Martí, tanqués un acord amb el prefecte del departament dels Pirineus Orientals, Philippe Vignes, per embellir el tram que va del túnel d’Envalira al Pas de la Casa. En la trobada d’ahir es va validar definitivament el protocol francès de mesures de millora de la carretera i per primer cop es va concretar el cost de les tasques, així com la part que assumirà l’Estat. En aquest context, Espot va destacar que s’ha fixat el màxim en els 10,5 milions que es destinaran exclusivament a finançar les mesures de millora de la mobilitat hivernal, és a dir a arranjar els trams de carretera més propers a An-dor­ra que estiguin més afectats per les nevades. “La prioritat absoluta serà donar solució als cor­redors d’allaus que causen la totalitat dels talls de la carretera”, va assenyalar. També s’habilitaran àrees d’estacionament per equipar els vehicles amb cadenes. Segons va informar el Govern, les pròximes setmanes se signarà un conveni internacional on es concretarà la participació d’Andorra en el finançament de les obres a la carretera.

“Voluntat inequívoca” de França

Espot va voler recalcar l’aposta de les autoritats franceses per la car­retera que comunica amb Andor­ra malgrat les problemàtiques per deixadesa i esllavissades que hi ha hagut els darrers anys. En aquest sentit, va posar de manifest que “amb independència dels talls o deficiències que hi hagi pogut haver jo crec que el més important és que ara hi ha una voluntat inequívoca i palpable de fer una inversió molt important”, va concloure.

França invertirà 160 milions en la reforma integral de l'RN-20

tracking