telecomunicacions

Poc més de 200 clients per migrar del coure

Andorra Telecom ha donat per acabat el procés de traspàs de les línies telefòniques de veu al servei de fibra òptica

Poc més de 200 clients per migrar del coureARXIU

detail.info.publicated

Creat:

Actualitzat:

Andorra Telecom ha donat per acabada l’apagada del coure amb 208 clients que encara no han fet la migració a la telefonia per fibra òptica i als quals dilluns de la setmana que ve se’ls desconnectarà de la xarxa. Amb l’apagada del coure, l’operadora culmina el procés de substitució de la telefonia tradicional per la telefonia via fibra òptica, que segons va recordar ahir en roda de premsa el director de relacions amb el client d’Andorra Telecom, Josep Vilana, es va iniciar amb la instal·lació de la banda ampla a través de la fibra òptica a tot el territori andor­rà i va continuar amb l’apagada del servei d’internet per ADSL.

Dels 208 clients que encara mantenen el servei de telefonia per veu mitjançant el coure, 33 són empreses i 175 residencials. “El que és segur és que no són clients que no s’hagin assabentat de l’apagada del servei”, va indicar Vilana, en referència a les diverses campanyes de comunicació als mitjans i els avisos directes als abonats (trucades i cartes certificades) realitzats per l’operadora. Tots aquests clients tenen fins al pròxim dilluns per posar-se en contacte amb la companyia si volen mantenir el servei, però segons l’empresa, en la majoria dels casos es tracta d’abonats que tenen segones residències o empreses que, tot i tenir fibra òptica, encara mantenen algun servei com el fax en coure. “També hi ha usuaris que en lloc de donar-se de baixa han preferit que sigui la mateixa companyia que apagui el servei”, va afegir.

Quan Andorra Telecom va iniciar la campanya de l’apagada de la telefonia per coure, el gener de l’any passat, hi havia uns 6.000 números amb aquest tipus de servei. És per això que des de l’operadora es consideren que els 208 clients que encara no han migrat a la fibra òptica són una xifra “molt millor” de l’esperada. “Haver acabat amb cap abonat al servei per coure era pràcticament impossible”, va assenyalar Vilana, que va recordar que actualment hi ha 38.000 línies telefòniques que funcionen a través de la fibra òptica. El director de relacions amb el client també es va felicitar pel fet que des del 15 de desembre fins al 31 del mateix mes, el dia límit per donar de baixa el servei, es va reduir en un 61% el nombre d’abonats al coure.

Línies amb molt poc ús

Andorra Telecom ha realitzat l’apagada del coure en dues fases. La primera, que va afectar les línies d’Andorra la Vella i Escaldes-Engordany, es va donar per acabada el 30 de juny passat. Segons l’operadora, l’experiència prèvia amb aquestes dues parròquies evidencia que les línies que no fan la migració tenen molt poc ús. Per tant es considera que no hi haurà pràcticament incidències amb les 208 línies que encara queden per apagar a la resta de parròquies.

L’apagada del coure permetrà a Andorra Telecom estalviar el milió i mig d’euros anuals que s’invertien per conservar la xarxa.

tracking