infraestructures

Petició de rotonda al Punt de Trobada amb 3.600 firmes

El comú entregarà al Govern dues al·legacions contra la supressió dels girs a l’esquerra

Petició de rotonda al Punt de Trobada amb 3.600 firmesXavier Pujol

detail.info.publicated

Creat:

Actualitzat:

L’eliminació dels girs a l’esquerra a la CG-1 no ha agradat a tothom, i un grup de persones afectades han decidit recollir firmes i fer una sol·licitud al Govern perquè construeixi una rotonda davant de centre comercial E.Leclerc-Punt de Trobada. Així es va informar ahir des del centre comercial mitjançant un comunicat en el qual es va detallar que durant les darreres quatre setmanes els impulsors han aconseguit 3.600 firmes de suport. Aquesta, però, no és l’única acció que ha fet el Punt de Trobada. Segons va explicar el conseller d’Obres i Urbanisme del comú, Joan Vidal, quan la corporació va posar a exposició pública el projecte de l’executiu, es van rebre dues al·legacions, una de les quals, del centre comercial. “Estem pendents de reunir-nos amb el ministre, però li farem arribar les al·legacions”, va explicar Vidal, que malgrat tot va indicar que “com a comú no entrem a valorar si el projecte està bé o no”.

Pel que fa a la petició del Punt de Trobada, es preveu entregar-la a Govern la setmana que ve. En el text es demana a l’executiu “que vulgui adoptar les decisions escaients per construir una rotonda a la carretera General 1, quilòmetre 3, per permetre tant l’accés com la sortida del centre comercial E.Leclerc-Punt de Trobada en els millors terminis”.

En el text de la sol·licitud s’explica que la decisió de prohibir els girs a l’equerra, aplicada des del 27 d’octubre, “ha comportat perjudicis importants tant als clients com al personal que hi treballa”. I hi afegeixen que “els clients procedents de la frontera espanyola queden desorientats en no poder accedir com tenien acostumat al centre comercial. A més, la senyalització comercial que s’ha fet en la rotonda del River afavoreix encara més la desorientació”

D’altra banda també esmenten “els perjudicis que pateixen nombrosos treballadors”, ja que “no poden fer el gir habitual per tornar a casa seva i es veuen obligats a suportar cues i embotellaments fins a la rotonda de la depuradora per poder fer el gir per dirigir-se cap als seus domicilis”. Afirmen que la maniobra “és generadora de molts nervis i fa perdre hores de descans”. Pel que fa als treballadors fronterers, asseguren que retarden la seva incorporació al lloc de treball perquè han d’anar fins a la rotonda del River per girar.

A més, també es queixen que s’hagi tret la parada d’autobús que hi havia al centre comercial, un fet que considera que “perjudica especialment el personal que treballa al centre i no disposa de vehicle propi”.

tracking