Compartir
Accedir
Subscriu-te Iniciar sessió
Buscar
seguretat social

DA va descartar aplicar una 'quita' per garantir el sistema de pensions

El grup parlamentari demòcrata va rebutjar que es retallessin les pensions més altes de forma progressiva en creure que els punts comprats són drets adquirits
El grup parlamentari demòcrata va descartar que s’implanti una quita sobre els punts ja cotitzats com a mesura per garantir el sistema de pensions. Així ho van confirmar fonts properes als consellers de DA i a la Caixa Andor­rana de Seguretat Social (CASS). La retallada progressiva de les pensions més altes era la mesura més dura de les que havia entregat a Govern el consell d’administració de la CASS dins del brainstorming respecte a quines alternatives es proposaven per garantir el sistema de pensions. Les mateixes fonts van destacar que els consellers demòcrates no van ni tan sols entrar a
  • #21 ANDORRA IS NOT CATALONIA
    (10/12/16 16:15)

    Catalonia proveera.... ave maria purisima... sin pecado concebido... la invasio esta propera...

    Respondre
  • #20 Pota negra
    (04/12/16 21:00)

    I els rics? i els que s'anomenen de pota negra? per quan un impost del patrimoni? ens fem la guerra entre els que cobrem un sou i tenim un salari, ens foten un IRPF però ningú parla d'un impost sobre el patrimoni. I les famílies andorranes de tota la vida que tenen els seus calers en societats? xalets, cotxes, terres on a sobre els hi paguen ajudes per la ramaderia? que estrany que els políticsi els seus mercernaris no parlin d'un impost al patrimoni.

    Respondre
  • #19 Josep
    (04/12/16 20:38)

    Els punts de la CASS són un dret adquirit i no es pot tocar, les pensions de funcionaris regaulades per llei són una expectativa de dret i es poden el·liminar. DA interpreta les lleis segons si afecta als seus o als altres.

    Respondre
  • #18 perquè no?
    (04/12/16 17:58)

    Doncs a aquesta mesura només es poden oposar alts directius i alts funcionaris que aspirin a tenir pensions molt elevades i que amés estiguin a prop de l'edat del retiro. Si són joves, les pensions elevades precedents esgotaran el sistema. Si amb l'increment moderat de les cotitzacions i amb aquesta mesura es guanya un bon grapat d'anys del sistema, ENDAVANT!!!. No es pot carregar tot sobre les esquenes dels nostres fills, que prou feina tindràn per estalviar!!

    Respondre
  • #17 Neocon
    (04/12/16 17:45)

    Interessant. L'oposició titllava al Pepe Delgado com un perillós economista neoliberal i resulta que va proposar una mesura altament redistributiva.....i amb seny.

    Respondre
  • #16 Antoni
    (04/12/16 15:58)

    Jo sóc funcionari fa molts anys i crec que si que s'han de tocar les pensions q pasen de 2500 euros . I se de'l q parlo ja que la meva mare no podrar pagar ni el lloguer de casa un cop jubilada  No es normal q una persona jubilada cobri com un director de banc  Això es insostenible 

    Respondre
  • #15 MARKLIN2
    (04/12/16 15:51)

    Bons comentaris - els politics seguiran vivin al seu pais no al real.

    Respondre
  • #14 and
    (04/12/16 15:25)

    La compra de punts es una il.legalitat,feu com França:els pensionestes cotisent pel que cobren!!!

    Respondre
  • #13 Neus
    (04/12/16 14:08)

    A aquesta mesura li dèiem la mesura Pepe. Paradoxalment es criticava que era una mesura de retallades quan realment era una mesura de profund contingut social doncs paga menys rendiment a les pensions altes per reforçar les pensions baixes i donar sostenibilitat al conjunt del sistema. Tard o d,hora s,acabarà prenent una mesura d,aquest tipus. No es pot demanar sacrificis als futurs cotitzants per finançar pensions elevades que seran superiors als seus propis salaris.

    Respondre
  • #12 Justícia social
    (04/12/16 14:01)

    En un sistema on lai pensió equival a les cotitzacions, que siguin directament proporcionals seria just. Però si la pensió rebuda sobrepassa les cotitzacions el sistema es torna pervers i es fa injust. S,acaba subvencionant molt més als pensionistes rics que als pensionistes pobres. Totalment d,acord amb Mimi. Seria una bona mesura a prendre

    Respondre
Veure’n més
21
Diari d'Andorra Twitter

Opinions sobre @diariandorra

Envia el teu missatge
HELISA - Gestor de continguts