Compartir
Accedir
Subscriu-te Iniciar sessió
Buscar
societat

Ribas alerta que la globalització amenaça l'existència dels petits estats

L’excap de Govern defensa les manifestacions “plurals” i que la ciutadania opini
“Es prioritza allò universal per sobre del local. Es veu el patriotisme com un qüestionament de la democràcia i els nacionalistes com uns patriotes amb boina.” Així de contundent va ser l’excap de Govern Òscar Ribas a l’hora de parlar sobre la globalització. Una tendència que va alertar que pot posar en perill els petits estats i que considera que “condueix al desastre”. En la intervenció que va fer durant la presentació del seu darrer llibre, Panorama des d’Andorra II, va reflexionar sobre la situació actual dels estats, que considera que “cada vegada tenen menys independència ni gestionen els assumptes
  • #11 Nyota Uhura
    (07/06/17 15:43)

    A l'atenció del Sr. Óscar Ribas Reig. Lamento molt profundament escriure'l per comunicar un error ortogràfic en el seu darrer llibre "Panorama des d'Andorra II". En l'article titula "Col·lapse" que tradueix el títol del llibre anglès "Collpase" de Jared Diamond, s'escriu "Pared" com a nom de l'exprofessor d'UCLA quan hauria de ser "Jared", tal i com es llegeix en la pàgina 213. En la pàgina següent, s'escriu el cognom sense la 'D' final de "Diamond" que no es pot traduir com a diamant en català perquè els cognoms no es tradueixen. Espero que en properes reedicions del seu llibre es pugui subsanar i corregir l'error ortogràfic que res te a veure amb l'estalvi de c per Canòlic. Gràcies 1.000 un altre cop i tants cops com faci falta.

    Respondre
  • #10 nosaltres
    (10/11/16 08:36)

    Ernest va dir..
    Em resulta interessant la traducció de "borni" en altres llengUés. Lets have a look: catellaà: tuerto, tot i que a mi pel so penso en una persona que li manca un cama.... ves tu per on. A la France de l'amor, on sota els ponts del riu Sena, els músics assagen per no molestar les veïns: Borgne. En anglès, la meva llengua mare no hi ha confusió o possibilitat de perdre-se en la traducció: persona que només té un ull. :-) Bon dia i adéu. Bon vent i barca nova.

    Respondre
  • #9 CDiego
    (09/11/16 21:03)

    El Sr. Ribas es el únic home polític amb visió d estat a Andorra. El altres son sol polítics i ningú l arriba al turmell, joves i vells.

    Respondre
  • #8 Ernest
    (09/11/16 19:14)

    Impressionant document .... al país dels cecs, el borni és l'amo ...

    Respondre
  • #7 Andorrans
    (09/11/16 15:20)

    Els Andorrans que defensen les polítiques de la UE,ni son veritables andorrans ni demostren que estimen el seu país.

    Respondre
  • #6 Dolors
    (09/11/16 14:18)

    Poques persones tan intel·ligents, visionaries i cultes al nostre país com el Sr Ribas. Es va avançar al seu temps, i encara va per devant de molta gent molt més jove que ell. Gràcies pels seus articles! I felicitats pel llibre.

    Respondre
  • #5 Nyota Uhura
    (09/11/16 09:48)

    Bon dia un altre cop, ara per rectificar, si és possible ... Acabo de veure i escoltar el vídeo just ara perquè tinc una connexió péssima i resulta que en el tall seleccionat, l'excap de govern Òscar Ribas Reig dòna resposta a la meva pregunta. No hi haurà tercer llibre, una pena, però que hi farem. Voldria reformular la meva pregunta: Continuarà escrivint articles al Diari d'Andorra? o en qualsevol altre mitjà. Espero i desitjo que sí, però... sigui el que sigui 10.000 gràcies. Nyota Uhura al rescat de Sr. Spock from Vulcano.

    Respondre
  • #4 Nyota Uhura
    (09/11/16 09:33)

    Bon dia, Voldria aprofitar aquest espai per agrair a l'excap de Govern Òscar Ribas Reig el seu treball i els seus articles i preguntar, perquè és el que em preocupa, si continuarà escrivint al Diari d'Andorra o on sigui més articles per publicar un tercer llibre. De pas, preguntar, si serà possible accedir via online, bé sigui de pagament o no, a tots els articles publicats per poder accedir ràpidament a la bibliografia que referència. Gràcies un altre cop. Signa Nyota Uhura al rescat de Sir Spock.

    Respondre
  • #3 Referemdum
    (09/11/16 09:13)

    Ara, quan Andorra està venuda al capital de la UE tot un Xaman-il·luminat com Ribas ens dóna l'opció d'opinar? Quina presa de pèl per l'amor de Déu.

    Respondre
  • #2 Trump
    (09/11/16 08:08)

    Doncs semblaria que el Brexit i Trump miren cap a una altra banda no ??.. Vist lo vist, potser es el contrari i Andorra hauria de plantejarse lo de l'acord amb UE ( quant de temps durarà "això" de la UE....)

    Respondre
Veure’n més
11
Diari d'Andorra Twitter

Opinions sobre @diariandorra

Envia el teu missatge
HELISA - Gestor de continguts