Demanda turística

La costa espanyola, el destí favorit al país

Salou, Mallorca, Menorca o Gran Canària, entre les preferències dels andorrans. Altres eleccions, la costa italiana o grega

La costa espanyola, el destí favorit al paísVISIT SALOU

detail.info.publicated

Creat:

Actualitzat:

Amb el juliol arriba la calor i també el període de vacances d’estiu, que s’allarga dos mesos. Una vegada més, per a aquestes dates el lloc predilecte dels andorrans segueix sent la costa espanyola, segons professionals del sector turístic.

Davant la pregunta de quin és el destí preferit pels habitants del Principat, Cristian Capella, agent de Viatges Pyrénées, no ho dubta: “Salou.” I després, altres punts de la costa espanyola com Mallorca, Menorca, València o les Illes Canàries. Tot i així, puntualitza que els viatges també es concreten “en funció de les butxaques” de cadascú. En el cas, per exemple, de famílies amb nens que els és més costós agafar vols perquè són diversos membres i viatgen en bus, l’opció és “Salou o la costa cap avall”, mentre que persones amb un poder adquisitiu més alt ja marxen cap a altres llocs costaners de la península.

Christiane Pablo, presidenta de l’Associació d’Agències de Viatges, coincideix que entre les principals opcions es troba la costa espanyola, però també altres punts del Mediterrani com “les illes italianes o gregues”.

Capella relata que en el cas d’Itàlia, a part de l’illa de Sardenya, la gent demana destins com Roma o Florència.

Orient Mitjà, a la baixa

“No és que a la gent d’Andorra no li agradi viatjar arreu del món, sinó que la situació geopolítica del Pròxim Orient i els atemptats fan que cada cop sigui més reduït el mapamundi”, remarca Pablo, de Viatges Relax. En aquest sentit, exposa que països com Tunísia, Turquia o Egipte estan de capa caiguda. El 28 de juny, un atemptat contra l’aeroport d’Istanbul es va saldar amb 44 morts i més de 200 ferits. “Ara Turquia, res de res”, expressa Capella.

D’altra banda, Pablo relata que a l’estiu és una mala època per viatjar a molts llocs perquè a Austràlia o a Amèrica del sud és hivern, al sud-est asiàtic és l’època dels monsons, mentre que al Carib la dels huracans. Tot i així, Capella ressalta que aquesta zona de l’oceà Atlàntic té molts requeriments a l’estiu. “Com que és la temporada de pluges hi ha molt bon preu”, manifesta.

Precisament, un destí del Carib, Cuba, ha estat una de les principals sol·licituds que ha tingut l’agència Viatges Emocions, segons l’agent d’aquesta empresa Nathalie Amphoux. Curiosament, l’altre viatge més demandat que ha tingut l’operadora turística no coincideix amb els de les altres agències. “L’any passat van ser Dubai o els Emirats Àrabs i enguany el destí ha estat el Japó”, destaca Amphoux.

Entre altres llocs de vacances, l’agent de Viatges Emocions ressalta que han rebut peticions per anar a la costa espanyola, però també a llocs del Mediterrani com Croàcia, els Balcans o Sicília. En el cas dels creuers, assenyala, les principals demandes són els tours pel Mediterrani o els fiords noruecs.

LES AGÈNCIES PREVEUEN COBRAR DEU EUROS PELS PRESSUPOSTOS QUE ELABOREN

Christiane Pablo, presidenta de l’Associació d’Agències de Viatges, va destacar que preveu proposar a la junta que les empreses del sector cobrin entre 10 o 15 euros quan fan un pressupost. “Es tracta de cobrar un mínim”, afirma Pablo. Argumenta que ara amb la crisi s’han trobat cada cop més casos de clients que van a buscar pressupostos de les seves vacances a les agències i després marxen amb la feina realitzada pels agents i acaben concertant l’itinerari per Internet.“Estic tipa de donar preus i que després desapareguin”, al·lega Pablo, de Viatges Relax. Els pressupostos que preparen, defensa, “porten molta feina i no es valora”. És, per això, que ara preveu aquesta possibilitat, que es cobri una despesa “pels serveis” que donen. “El client demana un pressupost d’un circuit i un cop li dónes, desapareix amb la feina feta del professional i ho passa a Internet”, lamenta Pablo.

D’altra banda, exposa que amb les noves tecnologies, moltes persones realitzen els seus propis viatges a través de la xarxa, però va emfatitzar el valor afegit que et dóna una agència. “A Internet tens un mapamundi i pots anar fent clic a la informació, però nosaltres et donem un servei”, sub­ratlla Pablo.

tracking