Economia

Projecte internacional per millorar la inserció laboral dels autistes

Projecte internacional per millorar la inserció laboral dels autistesXavier Pujol

detail.info.publicated

Creat:

Actualitzat:

El projecte internacional Specialisterne, que té com a objectiu la inserció laboral d’un milió de persones amb trastorns de l’espectre de l’autisme, síndrome d’Asperger o diagnòstics similars, s’introduirà properament a Andorra. Ho farà de la mà de la Fundació Reig i de l’Escola Especialitzada Nostra Se­-nyora de Meritxell, amb les quals conjuntament han realitzat una radiografia de la situació del col·lectiu en què han detectat que la majoria dels adults ja tenen un lloc de treball i que és entre els adolescents que en breu tindran l’edat per entrar al mercat laboral on s’ha d’actuar. Ho va explicar el director executiu (CEO) i inversor a Espanya d’Specialisterne, Ramon Bernat, que també és el fundador de l’empresa Chupa Chups, durant la intervenció que va realitzar ahir en el marc del 18è Cicle d’empresa familiar i qualitat organitzat per l’Empresa Familiar Andorrana (EFA).

Bernat va recordar que els joves que tenen aquests tipus de trastorns tenen unes habilitats especials, com són l’atenció al detall, les habilitats lògiques i analítiques, una capacitat superior a la mitjana per estar concentrats durant un llarg període de temps, una gran diligència i tolerància zero als errors, que els fan ideals per a feines relacionades amb el sector de la informàtica. “La idea és donar-los una feina de valor més enllà de fer de jardiner o embolicar papers perquè tenen un talent i s’ha de poder desenvolupar”, va indicar, per afegir-hi que “ja estem treballant per fer una replica del projecte a Andorra”.

Bernat va ser un dels tres ponents de la jornada de l’EFA que sota el títol L’emprenedoria social: una forma de crear valor va posar en relleu la rendibilitat econòmica que comporta posar en marxa una empresa que a banda d’estar pensada com un negoci cerca un benefici social. Gemma Cernuda-Canelles, que va convertir en marca líder La Sirena, la firma creada pels seus pares, i fundadora de la primera agència de comunicació dedicada al sector femení a Espa­nya, va parlar sobre el poder de compra de les dones i els seus efectes en l’economia. També va intervenir Xavier Pont, conseller del Grup Borges i Veritas.

tracking