Sebastià Vidal

“TorbLAND s'adreça tant als residents com als turistes”

Ha volgut posar en marxa amb la dona, la Raquel, una marca de marxandatge, Torb­LAND, que identifica el país, els seus símbols i valors naturals, amb peces adreçades tant a residents com a turistes.

Sebastià Vidal, Creador de TorbLANDFernando Galindo

detail.info.publicated

Creat:

Actualitzat:

Per què ha decidit crear aquesta marca de marxandatge amb la dona?

El que volíem era fer un projecte professional conjunt diferent al que havíem fet fins ara i que tingués com a protagonista la identitat d’Andorra.

Per què el nom de TorbLAND?

Vam pensar diferents denominacions i volíem que estigués molt vinculada a Andorra. Per això ens vam decantar finalment per TorbLAND, que vol dir el fort vent d’hivern que tenim aquí i la paraula territori, i a més s’inclouen les sigles AND d’Andorra en anglès. Així, voldria dir tot plegat el territori del vent del nord. El logotip té el mapa d’Andorra i nou estrelles, que simbolitzen els set comuns, el Govern i el Consell General, a més de dos cercles que l’envolten que representen els dos coprínceps.

Hi ha un nínxol en aquest àmbit?

Nosaltres vam detectar que molts dels productes de marxandatge s’adrecen sobretot als turistes exclusivament i la majoria inclouen la paraula Andorra i molt símbols relacionats, però nosaltres hem volgut anar un pas més enllà i no incloure la paraula Andorra expressament per defugir d’un producte exclusivament turístic. Així, ens volem adreçar tant als residents del país com als turistes que ens visiten, de manera que puguem satisfer tots els públics.

On es podrà trobar aquesta roba?

Tot just acabem de començar la fase de comercialització perquè tot ha estat un procés llarg. El que estem fent és buscar un punt estratègic al país per poder-la vendre. Ens agradaria comptar amb la col·laboració d’alguna empresa important de la moda del país perquè ens deixés algun espai per vendre. A més, també busquem la col·laboració d’oficines de turisme del país perquè disposin d’aquests productes. D’altra banda, els interessats també ens poden contactar a través de les xarxes socials.

Qui és el client potencial?

La veritat és que ens adrecem a tots els públics perquè hi ha talles per a infants i per a adults. A més, s’ha de tenir en compte que aquesta roba està confeccionada amb cotó de qualitat, orgànic i certificat, fet que implica que volem ser respectuosos amb el medi ambient.

Han trobat moltes dificultats per engegar el projecte?

No ens han posat traves, però sí que és cert que ha estat un procés llarg, sobretot a l’hora de donar d’alta l’empresa. Han estat quatre mesos de feina, una vegada hem tingut clar el projecte, fet que vol dir que podia haver estat més ràpid. A vegades ens hauria agradat que la burocràcia fos una mica menor perquè tot anés més ràpid.

tracking