Esther Rabassa

“Hem aconseguit una marca molt potent i que funciona”

Va ser l’encarregada amb la seva empresa d’idear i elaborar la nova imatge corporativa de la Federació Andorrana de Natació. L’ens ha canviat el seu logo i l’ha modernitzat després de 36 anys, un canvi que ha permès humanitzar la marca.

Esther Rabassa

detail.info.publicated

Creat:

Actualitzat:

En canvi radical en la imatge de la FAN.

Ha estat un canvi gràfic molt radical, sí. El plantejament inicial va ser fer un restyling de l’escut, però a mesura que m’anaven exposant quina era la finalitat del canvi, vàrem optar per una marca totalment nova. Una marca que transmetés molt més, que evidenciés l’evolució que la FAN ha estat portant a terme durant aquests anys.

El restyling és una pràctica habitual.

Sobretot en les grans marques, que les van fent cada cert temps per refrescar la imatge. Són canvis molt subtils que potser, de vegades, la gent ni adverteix, però trobo que totalment necessaris.

Com li arriba la proposta?

La nostra relació amb la FAN ve de lluny i sempre ha estat estreta. El primer contacte va ser als inicis de l’any passat i la idea que Jecom fos l’encarregada de fer el logo nou em va encantar.

Com ho vau afrontar?

En tots els projectes de branding, de marca, la reunió inicial és bàsica per tenir les idees clares. Vam buscar també informació de com ho havien fet la resta de federacions, com ho desenvolupaven, i de mica en mica va anar agafant forma.

Però un escut d’una entitat no deixa de ser-ne la part més institucional.

Exacte i per això, per haver decidit allunyar-nos del concepte inicial, vam buscar abraçar la part contrària de la mateixa idea. És a dir, apropar la imatge a les persones, crear un personatge i humanitzar la marca, per això la implementació de la rodoneta negra.

Sense perdre de vista l’essència i respectant molts elements.

Això ho teníem molt clar perquè són elements que formen part de la trajectòria de la FAN. Els colors de la bandera d’Andorra o la representació gràfica de l’aigua eren aspectes que s’havien d’evidenciar en la nova imatge corporativa.

Un nou logo al qual va costar trobar el vistiplau i que va donar moltes voltes.

No va ser fàcil, no, i va costar força. Ha estat potser la marca a què hem donat més tombs perquè cadascú tenia la seva visió i van tardar a coincidir.

I el seu paper també és convèncer que la marca funciona.

Absolutament, i crec que hem aconseguit una marca molt potent, que funciona perfectament i esperem que duri durant molt de temps.

Després de 36 anys, modernitzar la imatge corporativa de la FAN era necessari.

Costa molt fer un canvi de marca, però la visió del món, els canvis generacionals i la necessitat d’adaptar-nos a les noves tendències fan que la societat gairebé ens empenyi a fer-ho.

tracking